عربستان تصویب قطعنامه علیه این کشور در سنای آمریکا را محکوم کرد

عربستان تصویب قطعنامه علیه این کشور در سنای آمریکا را محکوم کرد

عربستان تصویب قطعنامه علیه این کشور در سنای آمریکا را محکوم کرد

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,عربستان
یک مقام در وزارت خارجه عربستان سعودی یکشنبه شب تصویب دو قطعنامه در مجلس سنای آمریکا علیه این کشور را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا،به نوشته روزنامه سعودی الریاض، این مقام وزارت خارجه عربستان سعودی که نامش ذکر نشده، افزوده است: این دو قطعنامه براساس ادعاها و اتهاماتی بی اساس و عاری از صحت به تصویب رسیده و دخالت در امور داخلی عربستان به شمار می آید.

 

وی گفت: عربستان سعودی بر تداوم و توسعه روابط با آمریکا تاکید دارد اما مواضع این چنینی از سوی این نهاد معتبر در کشور دوست و متحد شگفت آور است.

 

این مقام همچنین تاکید کرده است که عربستان سعودی کاملا مخالف هرگونه دخالت در امور داخلی و نیز هرگونه برخورد با مقام های ارشد سعودی یا تعرض به حق حاکمیت این کشور است.

 

وی اضافه کرد: عربستان سعودی تاکید دارد که چنین مواضعی بر نقش رهبری این کشور در منطقه و جهان عرب و اسلام و نیز سطح بین المللی تاثیر نخواهد گذاشت.

 

سنای آمریکا پنجشنبه گذشته با تصویب دو قطعنامه به پایان حمایت نظامی این کشور از جنگ سعودی ها علیه یمن و مسئول شناختن ولیعهد سعودی در قتل یک روزنامه نگار منتقد آل سعود رای داد.

 

آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در گزارشی به نتیجه رسیده که محمد بن سلمان مسئول مستقیم قتل خاشقچی است که دوم اکتبر (دهم مهر) در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید. این درحالی است که ترامپ نتیجه گیری گزارش سنا را نپذیرفته و از بن سلمان حمایت کرده است. او فواید حاصل از فروش به عربستان را یکی از دلایل حفظ روابط با ریاض عنوان کرده است.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.