عربستان اخراج سفیر ترکیه را تکذیب کرد

عربستان اخراج سفیر ترکیه را تکذیب کرد

عربستان اخراج سفیر ترکیه را تکذیب کرد

اخبار,اخبار بین الملل,عربستان و ترکیه

وزارت امور خارجه عربستان خبر اخراج سفیر ترکیه از عربستان به دلیل بالا گرفتن تنش میان دو کشور درپی ربوده شدن ‘جمال خاشقجی’ را تکذیب کرد.

به گزارش ایرنا، یک مقام مسئول در وزارت خارجه عربستان به خبرگزاری دولتی این کشور (واس) گفت که این خبر به هیچ وجه صحت ندارد.

 

جمال خاشقجی روزنامه نگار مستقل و ملی گرای عربستانی که به داشتن مواضع ضد حکومتی مشهور است سه شنبه گذشته بعد از مراجعه به کنسولگری کشورش در استانبول ترکیه برای ثبت ازدواج خود ، ربوده شد و اکنون بعد از یک هفته کوچک ترین اثری وی در دست نیست.

 

خاشقجی ۵۹ ساله، بعد از انتخاب بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان، این کشور را ترک کرده و به آمریکا رفته است و از معدود کسانی است که توانسته با اسامه بن لادن مصاحبه کند و مدتی نیز در افغانستان ماموریت داشته و در اوایل سالهای ۱۹۹۰ برای آشتی میان بن لادن و خاندان سعودی تلاش کرده است.

 

خاشقجی با کمک ولیدبن طلال یک شبکه تلویزیونی در بحرین به نام ‘العرب’ تاسیس کرده بود ولی مدت کوتاهی پس از فعالیت بسته شد.

 

وی در مقالاتی که در روزنامه واشنگتن پست نوشته بود، از جنگ عربستان در یمن، بحران اقتصادی عربستان با کانادا و دستگیری مدافعان حقوق زنان انتقاد کرده بود.

 

مقامات ترکیه تاکنون واکنش نرم و محتاطانه ای در برابر ناپدیدشدن خاشقجی از خود نشان داده اند ولی با مشخص شدن ابعاد مخفی این رویداد، پیش بینی می شود که واکنش مقامات ترکیه تندتر شود.

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.