عامل قتل خاشقجی باید به ترکیه تحویل و محاکمه او تضمین شود

عامل قتل خاشقجی باید به ترکیه تحویل و محاکمه او تضمین شود

عامل قتل خاشقجی باید به ترکیه تحویل و محاکمه او تضمین شود

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , قتل خاشقجی
رهبر حزب اپوزیسیونی حرکت ملی ترکیه تاکید کرد که دولت با پیگیری دقیق‌ترین جزئیات در پرونده قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی و تشریح آن در سطح روابط بین‌المللی، دستاوردهای مهمی داشته است. 

به گزارش ایلنا به نقل از عربی ۲۱،‌ «دولت باغچه‌لی» رهبر حزب اپوزیسیونی حرکت ملی ترکیه امروز- چهارشنبه- به درخواست «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری این کشور، نشستی بین‌المللی در استانبول برای بررسی تحولات خاورمیانه برگزار کرد.

 

 باغچه‌لی در نشست مطبوعاتی با نمایندگان خبرگزاری های مختلف درباره روابط آینده با نظام «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه گفت: «من از گفت‌وگوی ترکیه با دولت اسد تحت هیچی شرایطی حمایت نمی‌کنم».

 

وی افزود که مردم ترکیه برای تضمین ادامه مبارزه با تروریسم خواهان انجام عملیات در شرق فرات (شمال سوریه) هستند و ما معتقدیم که انجام آن عملی خواهد شد. 

 

اردوغان هفته گذشته از عزم کشورش برای انجام حمله نظامی به منظور پاک‌سازی منطقه شرق فرات از وجود تروریست‌ها خبر داده بود اما وی روز جمعه اعلام کرد که آنکارا برای مدتی موضوع عملیات نظامی را به تعویق می‌اندازد. 

 

باغچه‌لی تاکید کرد که دولت ترکیه با پیگیری دقیق‌ترین جزئیات در پرونده «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی و تشریح آن در سطح روابط بین‌المللی دستاوردهای مهمی داشته است. وی افزود که باید عامل اصلی این جنایت به ترکیه احضار و محاکمه او در کشور تضمین شود. 

 

 رهبر حزب مخالف حرکت ملی ترکیه تاکید کرد که مشورت واشنگتن با آنکارا در موضوع خروج از سوریه به مفهوم سهم بسزای ترکیه در بازسازی خاورمیانه و نفوذ کلام آن در منطقه است.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.