عادت های بد که انسان را سریع پیر می کند

⁣عادت بد

عادت بد

? اگر این عادات را دارید زودتر پیر می‌شوید:

⁣? ⁣کینه به دل گرفتن:
نگه داشتن کینه از دیگران سطح هورمون کورتیزول را در بدن افزایش می‌دهد و منجر به افزایش وزن، فشار خون و قند خون بالا می‌شود. ⁣اجازه ندهید کینه‌های قدیمی، جوانی‌تان را به‌یغما ببرند.

⁣? ⁣کمبود خواب:
⁣بی‌خوابی باعث افزایش سطح کورتیزول شود که شرایط التهابی پوست را وخیم‌تر می‌کند. همچنین ممکن است منجر به افت تشکیل کلاژن شود که این مسئله باعث پیرشدن پوست می‌شود.

⁣? مصرف زیاد شکر و شیرینی:
⁣مصرف شیرینی‌ها می‌تواند روند پیری پوست را تسریع کند و پوست‌تان را کدر و پُرچین جلوه دهد.

⁣?‍♀️ بی‌تحرکی و ورزش نکردن:
⁣نداشتن حرکات ورزشی کافی، باعث می‌شود خون به خوبی به‌جریان نیفتد و به‌این‌ترتیب تمام مواد مغذی و ضروری به پوست نرسند.

اغلب اوقات کارشناسان بر دلایل و عادات مضری تاکید می کنند که منجر به رشد سریع پیری زودرس در افراد می شود.پیری زودرس

پیری زودرس

آن ها معمولا اینطور عنوان می کنند که مواردی مانند پرخوری، رژیم غذایی غلط، تابش طولانی و مستقیم نور خورشید، عدم تحرک، مشکلات روح و روانی و یا خواب بی کیفیت باعث بروز پیری زودرس در افراد شده و حتی زندگی آن ها را به خطر می اندازد.

اما نکته جالب توجه این است که در مقابل این عادات غلط و آسیب رسان، برخی از موارد کم ضرر هم وجود دارند که می توانند باعث پیری زود هنگام در انسان ها شوند.

نخستین قدم برای از بین بردن این نوع رفتارها، یافتن آگاهی در مورد آنها و پی بردن به اشتباه است. سپس، جایگزین کردن آن عادت با رفتاری دیگر است که هدف مشترکی را دنبال می کند. سرانجام، این رفتار به یک عادت خوب تبدیل می شود

عادات و رفتارهای منفی ممکن است به‌کار و فعالیت حرفه‌ای‌تان آسیب جدی وارد کند. برای مثال ممکن است از آن دسته افرادی باشید که هنگام جلسات، ایمیل‌های خود را چک می‌کنید.
روزنامه دنیای اقتصاد: عادات و رفتارهای منفی ممکن است به‌کار و فعالیت حرفه‌ای‌تان آسیب جدی وارد کند. برای مثال ممکن است از آن دسته افرادی باشید که هنگام جلسات، ایمیل‌های خود را چک می‌کنید یا زمانی که باید به‌طور دقیق بر کاری تمرکز کنید، به‌طور دائم با تلفن صحبت می‌کنید؟

یا حتی ممکن است به تماشای تلویزیون یا جست‌وجو در اینترنت آن قدر عادت کرده باشید که برنامه‌های یادگیری‌تان را تحت تاثیر قرار داده باشد.  عادات بد مشابه مواردی که به آن اشاره شد، می‌تواند آسیب زیادی به اعتبار شما وارد کند و محدودیت‌هایی در زندگی حرفه‌ای و شخصی به وجود آورد.

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.