عابدزاده: برای این تیم ملی غیرممکن وجود ندارد


عابدزاده: برای این تیم ملی غیرممکن وجود ندارد

اخبار,اخبار ورزشی,امیر عابدزاده

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید برای این تیم هیچ چیز غیرممکنی وجود ندارد. تیمی که توانسته شیلی را شکست دهد می‌تواند کارهای بزرگ را انجام دهد.

به گزارش ایسنا، امیر عابدزاده ضمن تبریک سال نو به همه مردم ایران و هواداران فوتبال گفت: خیلی خوشحال هستم و باعث افتخارم که در تیم ملی کشورم و زیر نظر مربی بزرگی همچون آقای کی‌روش کار می‌کنم و می‌توانم به این مردم عزیز خدمت کنم. دومین اردوی پیاپی است که به تیم ملی دعوت شده‌ام. این موضوع و ثبات باعث اعتماد به نفس هر بازیکنی است. چه در تیم ملی و چه در باشگاهم تلاشم را می‌کنم که با کسب آمادگی به کمک تیم ملی بیایم.

 

او درباره اهدافش در فوتبال پس از حضور در لیگ پرتغال گفت: اهداف خیلی بزرگی دارم و ۲۴ ساعته به اهدافم فکر می‌کنم. از مسیری که در آن قرار دارم لذت می‌برم. همه اکثرا انتهای راه را می‌بینند اما من دارم از مسیری که طی می‌کنم، لذت می‌برم. در همین مسیر سعی می‌کنم بزرگ ‌شوم و مطمئنا تلاش می‌کنم یک به یک اهدافم را تیک بزنم. خیلی حس قشنگی است. دوست دارم در جام‌های جهانی باشم و فقط حضور در یک جام جهانی را در ذهنم ندارم و می‌خواهم در تیمهای بزرگ بازی کنم. خدا را شکر توانستم در سه تورنمنت پرتغال بازی کنم و از این بعد تلاشم را چند برابر می‌کنم که بتوانم این روند را حفظ و حتی بهتر کنم.

 

عابدزاده درباره رویای حضور در جام جهانی هم گفت: تمام فکر و ذکرم پیشرفت در فوتبال و رسیدن به اهدافم است و حتما یکی از هدفهایم حضور جام جهانی است. امیدوارم بتوانم به تیم ملی کمک کنم و جزوی از این خانواده باشم و حتی اگر شده یک ذره به تیم ملی کمک کنم. از حضور در تیم ملی حس خیلی خوبی دارم و ان‌شاءالله با توکل به خدا و تلاش اتفاق‌های خوبی می‌افتد.

 

او درباره حضور در تیم ملی و تجربه فضای جدید در این تیم نیز گفت: باعث افتخار من است که هم‌تیمی بازیکنانی این چنین بزرگ باشم. قبلا در پرسپولیس و الان در تیم ملی با بازیکنان بسیار بزرگی هم‌بازی بوده و هستم و تلاش می‌کنم چه از نظر فنی و به ویژه شخصیتی از آنها یاد بگیرم؛ بازیکنانی چون شجاعی، سید جلال، اشکان دژاگه، قوچان نژاد و خیلی‌های دیگر. لذت می‌برم که کنار این بازیکنان هستم.

 

 عابدرزاده با اشاره به حضورش در لیگ پرتغال و احترامی که فوتبال پرتغال برای کی‌روش قائل استٰ،‌ گفت: مربی‌ خیلی بزرگی داریم و همه در پرتغال به ایشان پروفسور می‌گویند. آقای کی‌روش اولین مربی‌ در پرتغال بوده که توانسته با تیم جوانان این کشور به مقام قهرمانی جهان برسد و در منچستریونایتد و رئال کار کرده است. حضور در این تیم‌های رویاهایی است که در ذهن دارم و اینکه می‌توانم زیر نظر مربی‌ای که در این تیمها کار کرده، فعالیت کنم حس خیلی خوبی دارم. در کنار آقای کی‌روش هم هر روز چیزهای جدید یاد می‌گیرم و هم اینکه وقتی می‌بینم سرمربی‌مان در تیمهایی کار کرده که من آرزوی بازی در آنها را دارم، خیلی قشنگ و زیباست.

 

وی افزود: شاید برایتان جالب باشد وقتی به شهرهای دیگر می‌رویم و مثلا با پورتو بازی داریم، بزرگ‌ترهای تیم از من درباره آقای کی‌روش می‌پرسند. یا وقتی با اسپورتینگ بازی داشتیم خیلی‌ها می‌گفتند سلام ما را به آقای اوسیانو برسان. این‌ها نشان می‌دهد که جایگاه کادر ما و شناخته شدن‌شان در چه حد است.

 

 او درباره بازی‌های دوستانه تیم ملی و رقبای تیم در جام جهانی گفت: بازی‌های خیلی خوبی مثل دیدار برابر تونس و الجزایر برایمان تدارک دیده شده است؛ تیم‌هایی که خیلی به مراکش شبیه هستند. بازی‌هایی که از این تیم‌ها دیده‌ایم نشان می‌دهد سبک خیلی نزدیکی به مراکش دارند. با این بازی‌ها می‌توانیم تصویرسازی کنیم که انگار با مراکش بازی داریم. فردا بازی خیلی مهمی است و می‌توانیم شرایط فعلی‌مان را بسنجیم.

 

عابدزاده افزود: من از همگروهی با تیم‌هایی مثل مراکش، اسپانیا و پرتغال خیلی هیجان زده هستم. وقتی شما در گروه آسانی باشید و صعود کنید همه می‌گویند کار خاصی انجام نداده‌اید اما تیم ملی ایران در چند سال اخیر کارهای خیلی بزرگی انجام داده و ثبات بسیار خوبی داشته و چند سال است که تیم اول آسیاست. هیچ چیز غیرممکنی برای این تیم وجود ندارد و می‌توانیم آن را انجام دهیم، مخصوصا اینکه در جام جهانی قبلی مثال بسیار خوبی جلوی چشمان قرار گرفت و دیدیم تیم ملی کاستاریکا چگونه توانست ایتالیا و انگلیس را حذف کند. وقتی کاستاریکا توانست چرا ما نتوانیم این کار را انجام دهیم؟ تیمی که توانست شیلی، قهرمان کوپا آمریکا را شکست دهد می‌تواند این کارها را دوباره انجام دهد. برای همین مطمئنا اگر ما و مردم‌مان بیشتر باور کنیم می‌توانیم به موفقیت برسیم.

 

وی ادامه داد: در جام جهانی قبلی همه می‌گفتند حتی اگر دو بر صفر به آرژانتین ببازیم خوب است. وسط بازی هم این حرف را می‌شنیدیم. چه قدر قشنگ است که ما باور داشته‌ باشیم. ذهنیت می‌تواند تاثیرگذار باشد. آقای کی روش هم خیلی روی طرز فکر تاکید دارد.

 

 

اگر همه ما بتوانیم نگرش‌مان را بالا نگه داریم و حمایت لازم هم از سوی مردم وجود داشته باشد، مطمئن باشید که با قابلیتی که کادر فنی و بازیکنان دارند می‌توانیم خیلی‌ها را شگفت‌زده کنیم. مثال این شگفتی‌سازیها بوده است. ما ایرانی‌ها تعصب خاصی داریم و مطمئنا با نگرش مثبت و باور داشتن می‌توانیم به خواسته‌مان برسیم.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.