طلا در مسیر ثبت بزرگترین افزایش هفتگی ۲ سال اخیر


طلا در مسیر ثبت بزرگترین افزایش هفتگی ۲ سال اخیر

  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی,طلا
طلا روز جمعه تحت تاثیر ضعیف‌تر شدن ارزش دلار آمریکا و تقاضای سرمایه‌گذاران برای خرید این فلز ارزشمند افزایش یافت و به سوی ثبت بزرگترین افزایش هفتگی خود در دو سال گذشته پیش می‌رود.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۳۵۸.۷۴ دلار رسید. این فلز از ابتدای هفته جاری تاکنون بیش از سه درصد رشد داشته که بهترین عملکرد هفتگی از هفته منتهی به ۲۹ آوریل سال ۲۰۱۶ محسوب می‌شود.

 

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل ۰.۵ درصد صعود کرد و به ۱۳۶۱.۶۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز پنج شنبه با ۲.۷۰ دلار یا ۰.۲ درصد کاهش، در ۱۳۵۵.۳۰ دلار بسته شده بود.

 

بهای معاملات طلا برای تحویل فوری از رکورد پایین ۱۳۰۶.۸۱ دلار هفته گذشته، چهار درصد رشد کرده که عمدتا به دلیل افت ارزش دلار بوده است.

 

به گفته آمیت کومار گوپتا، یکی از مدیران شرکت “ادرویت فایننشیال سرویس”، افزایش قیمت طلا در هفته جاری عمدتا به دلیل دلار ضعیف‌تر و خرید فیزیکی در آستانه سال نو چینی بوده است. همچنین بازار متوجه فشارهای تورمی شده و این موضوع می‌تواند به نفع طلا باشد.

 

طبق گزارش وزارت کار آمریکا، شاخص قیمت مصرف کننده در ژانویه ۰.۵ درصد رشد کرده است. نگرانی‌های تورمی از قیمت طلا که همواره پناهگاهی در برابر فشارهای تورمی به حساب می آید، پشتیبانی می‌کند.

 

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۶.۹۱ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، ۱۰۰۶.۹۰ دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، در ۱۰۲۰ دلار ایستاد.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.