طرز تهیه کوکی با بستنی

طرز تهیه کوکی با بستنی

 

طرز تهیه کوکی با بستنی

 

طرز تهیه کوکی با بستنی

کوکی با بستنی عصرانه کوچک خوشمزه‌ای است که در این روز‌های داغ تابستانی بسیار می چسبد. با طرز تهیه این دسر دلپذیر با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکی با بستنی :

شکر قهوه ای سه چهارم پیمانه
 آرد سفید یک و سه چهارم پیمانه
 شکر سه چهارم پیمانه
 کره بادام زمینی سه چهارم پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
اسانس وانیل۱ قاشق چایخوری
بکینگ پودرنصف قاشق چایخوری
جوش شیریننصف قاشق چایخوری
نمکنصف قاشق چایخوری
بستنی شکلاتییک و نیم لیتر
بادام زمینی خرد شدهنصف پیمانه

طرز تهیه کوکی با بستنی :
ابتدا حدود ۲۰ دقیقه قبل از زمان استفاده، بستنی را از فریزر خارج کرده و در دمای اتاق قرار دهید تا کمی نرم شود. وقتی بستنی نرم شد، مغز بادام زمینی خرد شده را داخل بستنی مخلوط کنید.

کف یک قالب مستطیلی شکل، کاغذ روغنی کشیده و بستنی نرم شده را داخل قالب بریزید سپس یک کاغذ روغنی دیگر روی آن بکشید. ضخامت بستنی باید از ۲ سانتی‌متر بیشتر نشود.

کاغذ روی بستنی را بردارید و ظرف را حدود ۲ ساعت داخل فریزر قرار دهید تا بستنی سرد شود. برای تهیه کوکی، فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد آماده کنید.

یک کاسه بزرگ برداشته کره، کره بادام زمینی، شکر و شکر قهوه ای را به وسیله همزن برقی بزنید تا نرم و یکدست شود. سپس تخم مرغ ها و اسانس وانیل را اضافه کرده و مخلوط کنید.

در یک کاسه دیگری آرد را همراه با بکینگ پودر، نمک و جوش شیرین الک کنید. سپس به مواد مایع اضافه کرده و در حدی هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند. خمیر کوکی آماده است.

با یک قاشق خمیر کوکی را برداشته و روی سینی فر به شکل دایره با فاصله بریزید. کوکی ها را ۱۰ دقیقه داخل فر بگذارید تا طلایی رنگ شوند. سپس آن ها را بیرون آورده و بعد از این که خنک شدند، مقداری بستنی شکلاتی برش بزنید و وسط دو کوکی قرار دهید.

دسر کوکی با بستنی را برای مدتی داخل فریزر قرار دهید تا آماده سرو شود.

منبع : kalleh.com

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.