طرز تهیه پیراشکی شویدی


طرز تهیه پیراشکی شویدی

 

طرز تهیه پیراشکی شویدی,نحوه پخت پیراشکی شویدی

نحوه درست کردن پیراشکی شویدی

 

پیراشکی غذایی خوشمزه و مناسب جشن تولدها و مسافرت و پیک نیک است. در اینجا طرز تهیه پیراشکی شویدی را آموزش می دهیم.

 

مواد لازم برای پیراشکی شویدی :

 آرد الک شده۴٫۵ پیمانه 
 تخم مرغ۲ عدد 
 شیر ولرم۱ پیمانه 
پودر خمیر ترش 1 قاشق چایخوری 
شکر۱ قاشق چایخوری
نمک۲ قاشق چایخوری
روغن مایعیک دوم پیمانه + به میزان لازم
شوید خشک شده۳ قاشق سوپخوری
کنجدبه میزان لازم
پیاز نگینی خردشده۱ عدد
فیله مرغ خردشده۵ عدد
پنیر موتزارلا ورقه ای۱۰۰ گرم
قارچ خردشده۲۵۰ گرم
سس قرمز۲ قاشق سوپخوری
فلفل دلمه ای قرمز خلالی خردشدهیک دوم عدد
فلفل۱قاشق چایخوری
زردچوبهیک دوم قاشق چایخوری
پودر سیر۱ قاشق چایخوری
پودر کاری۱ قاشق چایخوری

 

روش پخت پیراشکی شویدی :

۱ عدد تخم مرغ را داخل کاسه ای ریخته و با استفاده از چنگالی بزنید تا زرده و سفیده با هم مخلوط شود. بعد شیر ولرم را به آن افزوده و با همزن دستی مخلوط کنید.

 

پودر خمیر ترش، یک دوم پیمانه آب ولرم و شکر را داخل کاسه ای ریخته و با هم مخلوط کنید. سپس به مدت ۱۰ دقیقه در محیط گرم بگذارید تا استراحت کند. بعد آن را به مخلوط شیر بیفزایید و با همزن دستی مخلوط کنید. سپس آرد و ۱ قاشق چایخوری نمک را با هم مخلوط کرده، نیمی از آن را به تدریج به مخلوط شیر اضافه کنید. بعد یک دوم پیمانه روغن مایع را بریزید. بعد دوباره بقیه مخلوط آرد را به تدریج افزوده و ورز دهید تا مواد جمع شده و به صورت خمیری درآید که حالت چسبندگی نداشته باشد.

 

شوید را به خمیر اضافه کرده و به مدت ۱۰ دقیقه آن را ورز دهید. بعد خمیر را جمع کرده و درون ظرف پلاستیکی دردار چرب شده با ۱ قاشق سوپخوری روغن مایع قرار داده و به مدت ۴۵ دقیقه استراحت دهید.

 

برای تهیه مواد درونی پیراشکی شویدی :

مقداری روغن درون تابه ای گرم کرده، بعد پیاز را درون آن تفت دهید تا سبک شود. سپس فیلم مرغ، بقیه نمک، فلفل، زردچوبه، پودر سیر، پودر کاری و قارچ را به آن اضافه کرده و تفت دهید. بعد آن را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید تا کمی خنک شود.

 

با استفاده از وردنه ای خمیر را روی سطح صافی به قطره ۰٫۵ سانتی متر باز کنید و با کاتر (یا لیوان) برش بزنید، بعد به وسیله قاشقی مقداری از مواد درونی آماده شده را روی آن بگذارید. سپس روی آن مقداری سس قرمز، یک تکه فلفل دلمه ای و یک ورقه پنیر موتزارلا قرار دهید. بعد دو طرف خمیر را به هم رسانده، با دست مرطوب دو طرف را به هم بچسبانید و با استفاده از چنگالی سر آن شیار ایجاد کنید (این کار را ادامه دهید تا مواد تمام شود).

 

برش های خمیر را با فاصله داخل سینی فر که از قبل با مقداری روغن مایع چرب و کاغذ روغنی انداخته شده، قرار دهید. بعد با استفاده از قلم مویی ۱ عدد تخم مرغ (زده شده) روی آن مالیده و کنجد بپاشید.

 

سینی را در طبقه وسط فر از قبل با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد گرم شده، به مدت ۲۵ دقیقه قرار دهید تا بپزد.

 

منبع : مجله سرآشپز – bartarinha.ir

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.