طراحی دکوراسیون اداری از گذشته تا امروز


طراحی دکوراسیون اداری از گذشته تا امروز

ماهیت روانی و فیزیکی محیط کار می تواند تبدیل به روح و هدف آن کسب و کار گردد. ممکن است فکر کنید که تحلیل ها و بررسی های مختلف صورت گرفته بر فضای اداری تنها چند سال باشد که انجام شده اند، ولی این موضع در واقع از سالیان دراز و از زمانی که تجارت به شکل گروهی درآمده است مورد بحث قرار داشته است. با نگاهی به گذشته و حتی چند سال قبل، در می یابید که روند دکوراسیون داخلی (اعم از میز مدیریتی، میز اداری، میز کنفرانس و غیره) دچار تغییرات گسترده ای شده اند.

 

طراحی دکوراسیون اداری،دکوراسیون اداری,میز اداری

 
در سال های ابتدایی تنها هدف طراحی داخلی ایجاد مجموعه ای منظم و صنعتی بود و به صورت کلی جانشینی برای متد طراحی در نظر گرفته نمی شد. هرچه تکنولوژی پیشرفته تر شد مدیران دریافتند که می توان از آن برای تحرک بیشتر و ایجاد شاخه های جدید استفاده کرد. استفاده از تکنولوژی باعث صرفه جویی در هزینه ها، افزایش انعطاف پذیری کاری و استفاده بهتر از شرایط حاکم بر کار شد. امروزه شرکت ها در تلاش هستند که چگونه بتوانند تمرکز کارمند بر کار را بیشتر نموده و باعث شوند راندمان کاری افزایش پیدا کرده تا فرد با استفاده از روحیه تیمی و همکاری بین اعضا بتواند هدف خود را به نحو احسن انجام دهد.
 

طراحی دکوراسیون اداری،دکوراسیون اداری,میز اداری

 
اولین دفاتر و ادارات در دوران روم باستان ایجاد شدند هدف از آنها برقراری جلسات و کشورداری و تقابل نظرات بین اعضای مختلف سنا بود. فضای اتاق ها در این دفاتر بسیار کوچک و محدود بود. اولین ساختمان اداری در سال ۱۸۶۴ در شهر لیورپول ساخته شد. نمای بیرونی این ساختمان شیشه ای بود و دارای اتاق های مجزا از هم بود. طراحی معروف دیگر مربوط به ساختمان میسوری بولی در کانزانس است که در سال ۱۹۰۹ به اتمام رسید.

 

پس از این ساختمان فاکتورهای اساسی برای طراحی داخلی ایجاد شد، در واقع می توان اساس ایجاد طراحی داخلی مدرن را به ابتدای قرن بیستم نسبت داد، عوامل مختلفی باعث تغییر در طراحی داخلی شدند به عنوان مثال، اختراع جریان برق و الکتریسیته به طراحان اجازه داد تا پنجره های زیاد موجود در ساختمان ها را کاهش دهند و به جای استفاده از چراغ های گازی از لامپ برق استفاده کنند. از طرفی قیمت بالای زمین و نیز توسعه سازه های فلزی اجازه ساخت ساختمان های بیش از ۱۰ طبقه را به طراحان داد و این شد که در قرن بیشتم شاهد ساخت برج های اداری مثل برج ایمپایر استیت یا برج شیکاگو هستیم.

 

طراحی دکوراسیون اداری،دکوراسیون اداری,میز اداری

 
یکی از دفاتر معروف در گذشته، دفتر فرانک لوید است که مربوط به شرکت صابون سازی می باشد. این شرکت ۱۸۰۰ کارمند داشت که روزانه ۵۰۰۰ سفارش دریافت می کردند. این تعداد کارمند در اتاق هایی بزرگ و به صورت کنار هم مشغول بکار بودند. با گذر زمان مشکلاتی اعم از جریان تهویه هوا، عدم تمرکز و کاهش خلاقیت به سراغ این شرکت آمد، با گذر زمان و توسعه صنعت شیشه و فلز، برخی از طراحان قدم به استفاده از این تکنولوژی های جدید در طراحی دفاتر گذاشتند. به دلیل استفاده از سیستم های تهویه پیشرفته و نور فلورسنت، این دفاتر به مشکلات دفتر ذکر شده در بالا بر نخوردند. با اینحال ویژگی خاص این دفاتر استفاده از یک طبقه کامل به عنوان یک اتاق بود که به نوبه خود ایده ای خلاقانه به حساب می آمد اما مشکل حفظ حریم شخصی در راه بود.
 

طراحی دکوراسیون اداری،دکوراسیون اداری,میز اداری

 
با گذشت مدتی نارضایتی ها از ساختمان باز این دفاتر به گوش می رسید از این رو برخی طراحان به فکر ایجاد قسمت هایی برای حفظ حریم شخصی کارکنان افتادند. ایجاد دیوار های کاذب و جابجا شدنی بهترین ایده ای بود که به فکر آنها رسید که تا به امروز مورد استفاده قرار می گیرد، سردمدار اصلی طراحی مدرن را می توان هات دسکینگ نامید. هدف از طراحی مبلمان اداری مدرن ایجاد فضای مناسب و افزایش صمیمیت میان کارکنان است با این تفاوت که مکان هایی برای حفظ حریم خصوصی افراد ایجاد شده است. دکوراسیون اداری جدید به گونه ای طراحی شده اند که افراد قابلیت تحرک بیشتری داشته باشند و صرفا در یک جا قرار نگیرند.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.