طاسی در قیاس با چاقی برای ابتلا به بیماری قلبی خطرسازتر است


طاسی در قیاس با چاقی برای ابتلا به بیماری قلبی خطرسازتر است

  اخبارپزشکی ,خبرهای  پزشکی,طاسی

نتایج یک مطالعه نشان می دهد که طاسی الگوی مردانه و خاکستری شدن زودهنگام مو در قیاس با چاقی عامل خطرسازتری برای ابتلا به بیماری قلبی در مردان زیر ۴۰ سال محسوب می شوند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی بی.بی.سی نیوز، مطالعه بیش از دو هزار مرد جوان در هند نشان داد که مردانی که دچار طاسی زودهنگام و یا خاکستری شدن پیش از موعد مو شده بودند در قیاس با مردانی که موی سر کامل بیشتر به بیماری عروق کرونر مبتلا شده بودند.

 

این مطالعه که توسط محققان انجمن قلب شناسی اروپا انجام شد، قرار است در کنفرانس سالانه انجن قلب شناسی هند قرائت شود.

 

دکتر ‘مایک کناپتون’ مدیر بخش پزشکی در بنیاد قلب انگلیس گفت: این مطالعه نشان می دهد که شناسایی مردان مبتلا به ریزش زودهنگام مو و خاکستری شدن پیش از موعد مو می تواند به شناسایی افرادی که در معرض خطر بیشتر ابتلا به بیماری قلبی هستند، کمک کند.

 

وی ادامه داد: با اینکه طاسی زودهنگام مو و خاکستری شدن پیش از موعد مو قابل تغییر نیستند، اما می توان با اصطلاح شیوه زندگی و عوامل خطرساز مانند کلسترول بالا و فشار به پیش گیری از ابتلا به بیماری قلبی کمک کنند.

 

محققان در این مطالعه ۷۹۰ مرد زیر ۴۰ سال که به بیماری عروق کرونر مبتلا شده بودند و یک هزار و ۲۷۰ مرد سالم را که هم سن و سال بودند به عنوان گروه کنترل، بررسی کردند.

 

محققان متوجه شدند که مردان مبتلا به بیماری قلبی بیشتر احتمال داشت که دچار خاکستری شدن پیش از موعد مو شده باشند – ۵۰ درصد در قیاس با ۳۰ درصد گروه سالم- شده باشند و خطر ابتلا به بیماری قلبی در این افراد در قیاس با گروه کنترل بیش از پنج برابر بود.

 

همچنین گروهی که دچار بیماری قلبی شده بودند بیشتر احتمال داشت که طاسی الگوی مردانه داشته باشند – ۴۹ درصد در قیاس با ۲۷ درصد افراد گروه سالم- و این افراد با افزایش ۵٫۶ برابری خطر ابتلا به بیماری قلبی روبه رو بودند.

 

این در حالی است که چاقی خطر ابتلا به بیماری قلبی را تنها چهار برابر افزایش می دهد.

 

دکتر «کمال شارما» محقق اصلی این تحقیق، دلیل احتمالی این موضوع را روند پیری بیولوژیکی عنوان کرد و گفت: این روند می تواند در برخی بیماران سریعتر باشد و می تواند در تغییرات موها منعکس شود.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.