صداپیشه جناب‌خان به همراه لیان در انگلیس

صداپیشه جناب‌خان به همراه لیان در انگلیس

صداپیشه جناب‌خان به همراه لیان در انگلیس

اخبار,اخبارفرنگی وهنری,محمدبحرانی

 خبری از جناب‌خان نیست، اما محمد بحرانی، صداپیشه این عروسک محبوب حالا قرار است در کنار محسن شریفیان و گروه موسیقی لیان در کنسرت لندن، منچستر و فستیوال جهانی وومد شرکت کند. او البته تجربه حضور در کنسرت لیان را در مرداد‌ سال ٩۵ دارد، وقتی با عروسک جناب‌خان سر از سالن بزرگ تالار وحدت درآوردند. حالا محمد بحرانی به «شهروند» می‌گوید: «اینبار خودم قرار است در کنسرت لیان حاضر شوم.»

سابقه آشنایی این صداپیشه محبوب برنامه خنداونه با محسن شریفیان به سال‌های خیلی دور برمی‌گردد، اما این پیمان دوستی بعد از برنامه خنداونه و تولد جناب‌خان عمیق‌تر و پای محسن شریفیان هم به پشت صحنه کارهای جناب‌خان باز شد. محمد بحرانی درباره نحوه این حضور و همکاری توضیح می‌دهد: «من همیشه مخاطب موسیقی آنها بودم و در این چند مدتی که جناب‌خان فعالیت کرده است، از بسیاری از ملودی‌های گروه آنها استفاده کرده‌ام.

چندین بار هم خودشان برای نواختن نی انبانی که جناب‌خان می‌نواخت، کمک کردند. ارتباط من همیشه با گروه نزدیک بوده است، یکی دو بار هم به بوشهر سفر کردم و به دیدنشان رفتم.» او از فکر‌ها و ایده‌هایی حرف می‌زند که از مدت‌ها قبل برای همکاری‌های بیشتر در سرشان بوده است: «فکر کردیم شاید بشود کار مشترکی انجام داد و این اتفاق پیش‌رو مثالی است تا تجربه کنیم که آیا می‌توانیم موفق باشیم یا نه. یک بار در سال‌های قبل تجربه کوتاه ١٠دقیقه‌ای با عروسک جناب‌خان و گروه داشتیم که اتفاق ناموفقی هم نبود، اما این بار خودم قرار است به آنها کمک کنم.»

محسن شریفیان هم در صفحه اینستاگرام خود درباره این همکاری نوشته است: «این روزها درحال آماده شدن برای کنسرت لندن و منچستر و شرکت در رویداد فستیوال جهانی وومد هستیم. تم این کنسرت که با حضور محمد بحرانی عزیز صورت خواهد گرفت، بررسی سوژه‌های طنز در موسیقی جنوب ایران خواهد بود. شما تا چه اندازه با این نوع موسیقی آشنایی دارید و آن را می‌پسندید؟» همه اینها درحالی است که برخی کاربران به محتوای شعری این کنسرت که بخشی از آن به‌عنوان سینما سعدی یا مثلا پاتوق بچه‌های آبادان، در ویدیو منتشر شده است،

انتقاد کرده‌اند. البته محمد بحرانی که اصالت شیرازی هم دارد، در توضیح محتوای این کنسرت می‌گوید: «معمولا موسیقی جنوب چون موسیقی سرخوشی است، ادبیات و اشعار آن همان محتوایی را دارد که در گفت‌وگوهای روزمره و عامیانه بین مردم جریان دارد و حاوی نکات طنز است. البته محسن شریفیان تسلط بیشتری دارند و قاعدتا روی صحنه اشاره‌هایی می‌کنند که منشأ این اشعار از کجا آمده‌اند و چه دلیلی در میان بوده است. من هم یک‌سری از اینها را در این سال‌ها از دوستان هم‌محله‌ای و جاهای دیگر یاد گرفتم، شاید دو قطعه را اجرا کنم، اما به هیچ وجه خواننده اصلی گروه نیستم. گروه کامل است و من به‌عنوان یک کار تجربی و کمکی در کنارشان هستم.» کنسرت گروه لیان به همراه محمد بحرانی اوایل مرداد به مدت ۶ تا ٧ روز در شهرهایی چون لندن و منچستر  فستیوال جهانی وومد اجرا خواهد شد.

 

روزنامه شهروند
 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.