شیوه بازیگری با توجه به سیستم استانیسلاوسکی ۴۲ ص

(شیوه بازیگری با توجه به سیستم استانیسلاوسکی)

۱- «رئالیست»

 چیست؟

رئالیست و برون گرایی:

 یک مکتب عینی و غیرشخصی

 قهرمانها و موضوع اثر رئالیستی

 صحنه سازی در رئالیسم و رومانتیسم

 گام اول (آشنایی با نقش از طریق خواندن نمایشنامه)

تأثیرات اولیه همانند بذر هستند.

* اولین جلسه روخوانی نمایشنامه از دیدگاه استانیسلاوسکی

گام دوم تجزیه و تحلیل نمایشنامه

گام سوم: ساخت شرایط برونی

شیوه بازیگری با توجه به سیستم استانیسلاوسکی

سومین مرحله بزرگ آمادگی لحظه جان بخشیدن و ایجاد شرایط برونی می‌باشد.

مواد مربوط به شرایط برونی زندگی نمایشنامه، که از طریق تجزیه و تحلیل عقلانی بدست آمده اند بسیار با ارزش ولی خشک و بیجان هستند. فعلاً این فقط فهرست رویدادهای گذشته و حال و آینده است که از روی متن نمایشنامه، تفسیرها، کلمات و صورتجلسه شرایط پیشنهادی زندگی نمایشنامه و نقش تهیه شده است.

این شناخت کاملاً عقلانی باعث می شود که نمایشنامه و رویدادها و حوادث آن فاقد زندگی واقعی باشند.

این رویدادها و حوادث و اعمال فاقد روح و جان می شوند و به اعمال نمایشی مبدل می گردند. مناسبات نسبت به آنها هم سطحی خواهد بود.

طبیعی است که رویدادهای نمایشی و حوادث و شرایط نمایشی باعث می شوند فقط مناسبات نمایشی و خود احساس گری دروغین و قراردادی با آنها برقار گردد نه هیجانهای واقعی آن طور که پوشکین می خواست.

با چنین مناسبات برونی نسبت به «شرایط پیشنهادی»، «شناخت هیجانهای و………

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.