شیوع بالای سوختگی های حرارتی در ایران


شیوع بالای سوختگی های حرارتی در ایران

  اخبارپزشکی,خبرهای  پزشکی ,سوختگی
دبیر اجرایی هفتمین کنگره کشوری سوختگی از سوختگی های حرارتی به عنوان شایع ترین نوع سوختگی در کشور نام برد. 

به گزارش مهر، دکتر طیب قدیمی روز دوشنبه در نشست خبری هفتمین کنگره کشوری سوختگی که قرار است ۱۲ تا ۱۳ اسفند ۹۶ در مرکز همایش های رازی برگزار شود، افزود: مولفه های اجتماعی و اقتصادی موثر بر سوختگی باید در ذهن جامعه نهادینه شود.

 

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به این مطلب که سوختگی بیشتر در قشر آسیب پذیر جامعه اتفاق می افتد بر ضرورت پیشگیری از سوختگی تاکید کرد و گفت: بیمار سوخته یک بیمار شکننده است که می بایست تمام مراقبت های درمانی برای او به صورت کامل انجام شود.

 

وی با اعلام این مطلب که مداخلات عامیانه باعث آسیب رساندن بیمار سوخته می شود، اظهار داشت: اگر مراقبت علمی و درست در مراکز سوختگی انجام شود شاهد عوارض کمتری برای بیمار و جامعه خواهیم بود.

 

قدیمی از سوختگی های حرارتی به عنوان شایع ترین نوع سوختگی در کشور نام برد و گفت: متاسفانه سوختگی های حرارتی در بین اقشاری از جامعه اتفاق می افتد که در تامین انرژی استاندارد دچار مشکل هستند.

 

وی همچنین از کهنسالان و کودکان به عنوان بیشترین افراد در معرض سوختگی های حرارتی نام برد و گفت: چون این افراد که مراقبت بیشتری نیاز دارند در نتیجه بیشتر دچار سوختگی های حرارتی می شوند.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.