آیا داعش کافر است؟

داعش کافر

شیعه داعش را تکفیر نمی کند

آیا داعش کافر است؟

داعش و وهابیون به راحتی به پیروی از سرانشان دیگر مسلمانان را بدون دلیل منطقی تکفیر می‌کنند. از ابن تیمیه نقل شده است که: «هرکس کنار قبر پیامبر (صلی الله علیه وآله) یا یکى از افراد صالح بیاید و از آنان حاجت بخواهد مشرک است. پس واجب است چنین شخصى را وادار به توبه کنند و اگر توبه نکرد، باید کشته شود.» [۱]سبحان الله، این‌ها هنوز معنای شرک را نفهیمده‌اند و به همین راحتی انسان را مشرک می‌دانند.

 ولی در این جا ذکر چند نکته الزامی است.

نکته اول : داعش در تکفیر دیگر مسلمانان قطعا به خطا رفته است چرا  کسی که شهادتین را گفت مال و جان و ناموسش حفظ می‌شود و کسی دیگر حق تعرض به آن‌ها را نخواهد داشت. در صحیح مسلم آمده است که: «کسی که “لا اله الا الله” بگوید جان و مال او مصون و محفوظ خواهد بود» [۲]

داعش کافر

در کنز العمال آمده است که: «اسلام مبتنى بر چند ویژگى است: شهادت به یگانگى خداوند (لا اله الّا الله) وشهادت بر نبوت رسول خدا (محمد رسول الله صلَّى اللَّه علیه و آله و سلَّم) و پذیرفتن آنچه از جانب خداوند نازل شده است و اعتقاد به اینکه جهاد از ابتداى‏ بعثت انبیاء ادامه دادند تا به آخرین گروه که مسمانان مى‏‌باشند. پس کسى را که به این ویژگی‌ها معتقد بود، به دلیل گواهى و شهادت او تکفیر نکنید و او را مشرک‏ ننماید» [۳]

در روایتی دیکر آمده است: «ابو داود از نافع و او از ابن عمر نقل مى‏‌کند که پیامبر صلَّى اللَّه علیه و آله و سلَّم فرمود: «هر گاه مسلمانى، مسلمان دیگرى را تکفیر کند اگر او واقعاً کافر باشد که هیچ، وگرنه خود او کافر است».[۴]

داعش کافر

نکته دوم: بله اگر داعشی‌ها ناصبی (کسانی که با اهل بیت دشمنی دارند و به اهل بیت ناسزا می‌گویند) باشند، نجس هستند و در گروه کفار قرار می‌گیرند. در روایات می‌خوانیم که: «ْ فَإِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى لَمْ یَخْلُقْ خَلْقاً أَنْجَسَ مِنَ الْکَلْبِ وَ إِنَ‏ النَّاصِبَ‏ لَنَا أَهْلَ‏ الْبَیْتِ‏ أَنْجَسُ مِنْه‏[۵] براستى که خداوند نجس تر از سگ نیافرید،دشمن اهلبیت (ناصبی‌ها) از سگ بدتر است.» از این روایت نتیجه گرفته می‌شود که ناصبی‌ها نجس و کافر هستند.

نکته سوم: درست است که شیعه این دو فرقه را تکفیر نمی‎کند ولی این فرقه را انسان‌های طاغی و جنایتکار می‌داند، و این فرقه را از کسانی می‌داند که ذره‌ای از اسلام ناب بهره نبرده‌اند.

پی‌نوشت:

[۱]. ابن تیمیه، زیاره القبور والاستنجاد بالمقبور ج۱ ص۱۸، الناشر: دار طیبه، الریاض، المملکه العربیه السعودیه،
[۲]. مسلم نیشابوری، صحیح مسلم ج ۱ ص ۳۹، الناشر: دار الجیل بیروت، دار الأفاق الجدیده ـ بیروت
[۳]. متقی هندی، کنز العمال  ج ۱ ص ۲۹، دار النشر : دار الکتب العلمیه – بیروت – ۱۴۱۹هـ-۱۹۹۸م ، الطبعه: الأولى، تحقیق : محمود عمر الدمیاطی
[۴]. داود السجستانی، سنن أبی داود  ج ۴ ص ۲۲۱، دار النشر: دار الفکر، تحقیق: محمد محیی الدین عبد الحمید
[۵]. ابن بابویه، علل الشرایع ج ۱ ص ۲۹۲، ناشر: کتاب فروشی داوری، محل انتشار: قم، سال چاپ: ۱۳۸۵ ش / ۱۹۶۶ م‏

دیگر لینک ها

با این دختر زیبا اگر چه خیلی خیلی زیبا هم باشد ازدواج نکن که پشیمان می شوی

نو کردن باتری گوشی اگر باتری گوشی شما خراب شده است آن را ترمیم و نو کنید.

لحظه دستگیری یک داعشی در عراق، چطور التماس می کند.

کلیپ سرا وب‌سایت

‫13 نظر

  • ?مطالعه جدید دفتر مبارزه با تروریسم سازمان ملل نشان می‌دهد اکثر عناصر خارجی داعش درک درستی از مفهوم جهاد و سایر مفاهیم اولیه اسلام ندارند و حتی طریقه صحیح نماز خواندن را نیز نمی‌دانند.

    ?

  • یه خدا شناس گفت:

    سلام .به نظر من. داعش ملعون تو ظاهر میگن که خدارو قبول داریم و .درواقع تو باطن خدارو انکار میکنن .. اخه کسی که خداوند یکتارو قبول داشته باشه .کودکان بی گناه رو سرمیبره .? این داعشیا رو نمیشه یه انسان دانست .داعشی ها یه موجود وحشی ان که به یه کودک هم رحم نمیکنن . لعنت خدا بر شما داعشیا . کافرایه نجس

  • رضایی گفت:

    آقای داریوش این قیاس شما قیاس مع الفارقه

    مقایسه کردن مسئولین کشور با عده ای آدم کش بی انصافیه

  • داریوش گفت:

    آقا داعش توی هر موضوعی بد باشه تو خوش قولی و وفای به عهد بسیار بهتر از بعضی از مسئولین کشور ما و ماهایی که اسممون مسلمون واقعی هست عمل میکنن
    مثلا اگه میگن فردا سر فلانی رو میبریم حرفشون ۲ نمیشه ولی متاسفانه بسیاری از مردم و خیلی از مسئولین ما که به اونها ایراد میگیرند روزی ۱۰ بار وعده میدهند و وعده هاشون رو عوض میکنند

    از این بابت باید بگویم داعش دمتون گرم

    • سلام بر شما. شما چه خوش قولی از داعش دیدید؟ لابد سر بریدن کودکان و هزاران جنایات دیگر از این قوم گمراه را فراموش کرده اید؟

  • ابوطالب گفت:

    سلام علیکم

    « ناصبی، کافر و نجس است. » ( که هیچ شکی در آن نیست )

    ولیکن :

    ناصبی کیست و شرایطش چیست؟؟؟؟؟

    سعی کردم از عالمی بزرگ پاسخش را بیان کنم دیدم کدام صاحب علم و مرجعی بالاتر از رییس مذهبمان مولنا امام جعفر الصادق روحی و ارواح العالمین لتراب مضجعه الفداء؟

    ،،،، لطفا به روایت زیر دقت بفرمایید تا محدوده ای که شخص با ورود به آن در جرگه نواصب قرار می گیرد را از لسان صاحب شریعت دریافت کنید:::

    حدثنا محمد بن علی ماجیلویه، قال: حدثنی عمی [محمد بن أبی القاسم، عن محمد بن علی الکوفی، عن ابن فضال‌] عن المعلی بن خنیس قال: سمعت أبا عبدالله‌علیه السلام یقول:

    «لیس الناصب من نصب لنا أهل البیت، لأنک لا تجد أحدا یقول: أنا أبغض محمدا و آل محمد ولکن الناصب من نصب لکم وهو یعلم أنکم تتوالونا و تتبرءون من أعدائنا.

    و قال‌علیه السلام: من أشبع عدوا لنا فقد قتل ولیا لنا.

    ( نقل از کتاب شریف صفات الشیعه شیخ الشریعه صدوق رحمه الله، حدیث شماره ۱۷ )

    معلی بن خنیس گفت: شنیدم امام صادق‌علیه السلام فرمود:

    «کسی که نسبت به ما ناصبی باشد، به او ناصبی نگویند؛ چون کسی را پیدا نمی‌کنی که بگوید من با محمد و خاندانش دشمنی دارم. ولی ناصبی کسی است که نسبت به شما ناصبی است، در حالی که می‌داند، شما ما را دوست دارید و از دشمنانمان بیزاری می‌جویید.

    سپس فرمود: کسی که دشمن ما را سیر کند، دوستی از دوستان ما را کشته است».

    *** پس هر فرد و عقیده ای از مذاهب عامه اگر مصداق روایت بالا باشد ناصبی، و کافر و نجس است.***

    ★ @ تذکر:

    قال الصادق علیه السلام : وَ من شکَّ فی کفر اعدائنا و الظّالمین لنا فهو کافرٌ…(بحار/ج۸/ص۳۶۶)

    هر کس که در کفر دشمنان ما و ستم کنندگان بر ما شک کند، در واقع کافر است.

    یاعلی

  • سلام علیکم
    ممنون از شما که بحث رو ادامه دادید

    بحث خوبی بود نه به خاطر اینکه نظراتمون به هم نزدیک شد بلکه به خاطر پیگیری قابل تقدیر شما

    آیا به نظر شما داعش به اهل بیت ع توهین نمیکنند؟

    داعش ابتدا وجود نداشت و از شاخه النصره منشعب شد, آنها زمانی که قبر جناب حجر بن عدی ره را تخریب و پیکر مطهر را طبق ادعای خودشان به سرقت بردند که به عقیده من آن جسد پاک با اعجاز الهی الان در دستشان نیست همان موقع گفته بودند نأعوذبالله زبانم لال سر طواغیت شیعه را با گرز خرد میکنیم که منظورشان جسارت به ساحت امیرالمؤمنین ع لیه السلام و امام حسین علیه السلام و سایر معصومین علیه السلام است,

    آیا این دشمنی و ناسزا گفتن کفر و ناصبی بودن نیست؟

    یا علی علیه السلام

  • خداپرست گفت:

    سلام خدمت شما
    من فکر میکنم درسته که داعش خدا رو انکار نمیکنن اما در اصل با رفتارشون دارن اسلام و خدا و همه چیز رو زیر سوال میبرن ، به نظرم لازم نیست که حتما به زبان خدا رو انکار کنن

  • سلام علیکم, ممنون از پاسخ شما

    درست می فرمایید کافر کسیذاست که خدا یا یکی از انبیاء علیهم السلام رو قبول نداشته باشد و در ظاهر هم بر کفر خود اصرار داشته باشد و باطنا هم معتقد به خدا و رسولان خدا نباشد, اما شما با منافق ها چه میکنید؟منافقین تظاهر به اسلام میکنند و در واقع مسلمان نیستند, بعدشم کسی که توهین به یکی از انبیاءالهی کند از دین خارج شده و کافر است هر چند قبلا مسلمان بوده باشد و شهادتین گفته باشد, مگر حضرت امام خمینی ره فتوای قتل سلمان رشدی را نداد؟تازه سلمان رشدی ملعون در دید ما فقط توهین به قرآن کرده و ما ندیده ایم که مرتکب قتل افراد بی گناه یا زنا شده باشد اما داعشی ها را دیده ایم که علاوه بر توهین به ساحت مقدس انبیاءو اولیاء خذا صلوات الله علیهم اجمعین آیات قرآن را نیز به سخره گرفته اند و با تفسیر به رأی حرمت قرآن را شکسته اند و با تبلیغ انحراف و بدعت در دین از قبیل جسمیت قایل شدن برای ذات باری تعالی حرمت پروردگار عالم را نیز شکسته اند و از جچند جهت مرتکب کفر شده اند, آیا منفجر کردن مقام انبیاء الهی در عراق توهین و کفر نیست؟آیا سعی در تحریف قرآن کفر نیست؟آیا قایل شدن به کمبود قرآن کفر نیست؟راجع موضوع تحریف قرآن از دیدگاه وهابیت تحقیق بفرمایید تا متوجه شوید پیشینیان وهابیت راجع نقص قرآن چه می اندیشیدند و چه دروغهایی شایع می کردند, در ضمن حرمت مؤمن از کعبه بالاتر است, آیا توهین به کعبه کفر نیست؟داعشی ها که به ناموس مسلمانان تجاوز کرده و فیلم آن را در فضای مجازی پخش میکنند هزاران بار حرمتی بالاتر از حرمت کعبه را می شکنند کافر نیستند؟

    یا حسین ع

    • سلام مجدد

      تمامی این هایی که فرمودید صحیح است. نکته ای که فراموش کردم بگویم. اگر ناصبی باشند یعنی به اهل بیت پیامبر ناسزا بگویند و فحش بدهند بله حکم کافر را دارند و الا خیر کافر نیستند.هرگاه کسی به خدا یا پیامبر یا یکی از ائمه معصومین علیهم السلام یا فاطمه زهرا علیها السلام ناسزا گوید یا با یکی از اینها دشمنی داشته باشد و یا یکی از ائمه علیهم السلام یا غیر آنها را خدا بداند کافر است.

  • سلام علیکم, چه کسی گفته وهابیت و داعش کافر نیستند؟کسانی که به اهل بیت علیهم السلام بی حرمتی میکنند یا آدم بی گناه می کشند یا زنا میکنند و توبه نمیکنند که داعش همه اینها را با هم انجام می دهد کافر است, چطور ما شاهین نجفی ملعون رو کافر مرتد میدانیم که واقعا هم مرتد است اما داعش را کافر ندانیم؟مر سلمان رشدی ملعون با کافر چه تفاوتی دارد؟یا صدام ملعون با داعش چه تفاوی دارد؟

    منافقین بدتر از کفارند

    یا حسین علیه السلام

    • سلام دوست گرامی. در این که داعش انسان های یاغی و پستی هستند شکی نیست، اما ملاک در اسلام جاری کردن شهادتین است، که داعش شهادتین را می گوید. در رساله مراجع هم نوشته شده است که: « کافر یعنى کسى که خدا، یا پیامبر اسلام(صلى الله علیه و آله) را قبول ندارد، یا براى خدا شریکى قرار مى دهد بنابر احتیاط نجس است،» اما داعش که خدا را انکار نمی کنند.

  • نظرات بسته شده است.