شهربانو منصوریان از حضورش در گروه امدادی هواپیمای سقوط‌کرده می‌گوید

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,شهربانو منصوریان

امدادرسانی برای یافتن اجساد جان‌باختگان سانحه هوایی تهران – یاسوج در حالی ادامه دارد که چهره‌های ورزشی کشور هم برای کمک به امدادگران حاضر در شهرستان سمیرم وارد عمل شدند. سهیلا و شهربانو منصوریان، دو خواهر ووشوکار ایران که اصالتا سمیرمی هستند و شناخت خوبی نسبت به مناطق کوهستانی این منطقه دارند، در دو روز گذشته با امدادگران و کوهنوردان همراه شده‌‌اند تا به آنها کمک کنند.

شهربانو منصوریان، قهرمان ووشوی جهان درباره حضور خود و خواهرش در منطقه‌ای که این هواپیما سقوط کرده است، به «شرق» می‌گوید: «سقوط هواپیما واقعا یکی از دردناک‌ترین حوادث اجتماعی است. فکر می‌کنم در این شرایط وظیفه هر انسانی است که بسته به توانایی‌هایش به هم‌نوعان خودش کمک کند. چراکه این حرکت در واقع تنها راهی است که می‌شود با خانواده‌های داغدار همدردی کرد. از آنجا که ما اصالتا بزرگ‌شده شهرستان سمیرم هستیم، به خوبی با منطقه‌ای که این حادثه در آن رخ داده، آشنا هستیم. با توجه به این موضوع کوهنوردانی که راهی این منطقه شده بودند تا لاشه هواپیما را پیدا کنند، با ما تماس گرفتند و از ما کمک خواستند. ما هم سریع وارد عمل شدیم تا شاید کاری از دستمان بربیاید. من و سهیلا از بچگی در این مناطق کوهنوردی می‌کردیم و کاملا به کوه دنا اشراف داریم».

عضو تیم ملی ووشوی بانوان به مشاهدات خود از خانواده‌های بازماندگان این حادثه دلخراش اشاره می‌کند: «اوضاع واقعا بغرنج است. خانواده‌ها آن‌قدر نگران هستند که بیشتر آنها به روستایی که در نزدیکی محل حادثه است، آمده‌اند. با توجه به اینکه گفته می‌شد هواپیما دچار آتش‌سوزی نشده، خیلی‌ها امیدوار به زنده‌بودن سرنشین‌ها بودند. خود من هم حتی به این موضوع امیدوار بودم. اما وقتی رفتیم و شرایط جوی نامساعد و برف و یخبندان را دیدیم ناامید شدیم و دیدیم تنها کاری که می‌توانیم بکنیم این است که هر چه سریع‌تر اجساد را پیدا کنیم. روز گذشته که هوا بهتر بود و بارش نبود، به‌قدری توفان آمد که ما مجبور شدیم مسیری را که شش ساعت پیاده رفته بودیم، برگردیم و پایین بیاییم.

خوشبختانه با توجه به پیداشدن لاشه هواپیما قرار است بالگردها دنبال ما بیایند و به آنجا برویم و ادامه کمک‌رسانی را آنجا انجام دهیم». قهرمان ووشوی آسیا از تلاش‌های بی‌وقفه امدادگران و مسئولان دولتی در روند امدادرسانی به هواپیمای سقوط‌کرده تهران –یاسوج تشکر می‌کند: «واقعا باید بگویم که همه سنگ تمام گذاشتند. از کوهنوردان بومی و مردم روستاهای اطراف گرفته تا نیروهای امدادی. مردم این روستاها درهای خانه‌هایشان را به روی همه خانواده‌های داغدیده و امدادرسان‌ها باز گذاشته‌اند».

خواهران منصوریان (الهه، شهربانو و سهیلا) که همگی از قهرمانان ووشو آسیا و جهان‌اند، جزء معروف‌ترین ورزشکاران زن ایرانی محسوب می‌شوند. فیلم «صفر تا سکو» به زندگی این سه ورزشکار اختصاص دارد.

هواپیمای تهران –یاسوج در شرایطی صبح چهارشنبه دچار حادثه شد و سقوط کرد که اهالی ورزش با خانواده درگذشتگان همدردی کردند و پیام تسلیت فرستادند. یکی از مسافران این پرواز نیز یک فرد ورزشی بوده است. اردشیر راد، رئیس هیئت والیبال کهگیلویه‌‌ و بویراحمد که در تهران حاضر بود و قصد بازگشت به یاسوج را داشت، در این سانحه جان خود را از دست داد. در روزهای گذشته چهره‌های ورزشی شاخص ایران به این اتفاق تلخ واکنش نشان دادند.   برخی مسابقات ورزشی با یک دقیقه سکوت آغاز شد. چندین گروه کوهنوردی خبره هم برای امدادرسانی در منطقه حاضر شدند.