شمار کشته های حمله به هتلی در کابل به هفده نفر افزایش یافت


شمار کشته های حمله به هتلی در کابل به هفده نفر افزایش یافت

  اخبار بین الملل ,خبرهای   بین الملل , حمله به هتلی در کابل

منابع خبری اعلام کردند که در جریان حمله شامگاه شنبه مهاجمان به هتل اینترکنتیننتال در کابل پایتخت افغانستان تاکنون پانزده نفر جان خود را از دست داده و دستکم دو نفر از مهاجمان نیز کشته شده اند. 

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، «احمد حارث نایاب» مدیر هتل که از محل حمله گریخته است، اظهار داشت که مهاجمان از طریق آشپزخانه وارد بخش های مهم هتل شدند. شمار زیادی از کارکنان و میهمانان با شروع تیراندازی ها از هتل فرار کردند.

 

«نجیب دانش» سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت: هنوز ابعاد زیادی از این حمله مبهم است و آماری رسمی از تلفات وجود ندارد. شبکه الجزیره و برخی منابع دیگر اعلام کردند که احتمالا تاکنون پانزده نفر کشته شده اند.

 

همچنین دو نفر از مهاجمان نیز کشته شده اند. نیروهای ویژه افغان طبقه اول هتل را پاکسازی کرده و به طبقه دوم رفته اند. درگیری این نیروها با مهاجمان ادامه دارد. به نظر می رسد مهاجمان تعداد زیادی نارنجک با خود دارند. یک مقام افغان گفت که مهاجمان نارنجک و سلاح سبک دارند.

 

یکی از شاهدان که نخواست نامش فاش شود، گفت که مهاجمان برخی از کارکنان و میهمانان هتل را گروگان گرفته اند. یکی از میهمانان در تماسی تلفنی با خبرگزاری فرانسه گفت: ما در اتاق هایمان پنهان شده ایم. از نیروهای امنیتی می خواهم که هرچه زودتر و قبل از آنکه مهاجمان به اینجا رسیده و ما را بکشند، نجاتمان بدهند.

 

«نصرت رحیمی» معاون سخنگوی وزارت کشور افغانستان اظهار داشت: مهاجمان اکنون در طبقات سوم و چهارم هستند و با نیروهای ما درگیر شده اند.

 

طبقه چهارم هتل دچار آتش سوزی شده است. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

 

این هتل در سال ۱۳۴۸ گشایش یافته و با داشتن ۲۰۰ اتاق نخستین هتل بین‌المللی کابل محسوب می شود.

 

چندی قبل محافظت این هتل به یک شرکت خصوصی واگذار شده بود.

 

این دومین حمله به هتل اینترکنتیننتال در چند سال اخیر است.

 

پیش از این در سال ۲۰۱۱ میلادی هم ۹ تروریست‌ در نبردی ۵ ساعته با نیروهای امنیتی، موجب کشته شدن ۱۲ غیرنظامی شدند و ۹ تروریست نیز ازپای درامدند.

 

اکثر مراسم‌ های سیاسی، نشست های خبری و همچنین نشست های اداری ولایتی و کارگاه های آموزشی در این هتل برگزار می شود.

 

شمار زیادی از شهروندان خارجی در این هتل اقامت دارند. 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.