شلوغ ترین فرودگاه‌های بین المللی جهان


شلوغ ترین فرودگاه‌های بین المللی جهان

در سال ۲۰۱۷ فرودگاه دبی به عنوان شلوغ ترین فرودگاه بین المللی جهان شناخته شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بر اساس آمار منتشر شده مربوطه به مسافران، فرودگاه بین المللی دبی در سال ۲۰۱۷ رتبه اول شلوغ ترین فرودگاه های بین المللی جهان را در اختیار دارد. در طول سال گذشته بیش از ۸۸/۲ میلیون مسافر از این فرودگاه برای ورود و خروج استفاده کرده اند که نسبت به رقم ۸۳.۹ میلیوتی خود در سال ۲۰۱۶ افزایش بسیار زیادی داشته است و انتظار می‌رود این فرودگاه در سال ۲۰۱۸ از مرز ۹۰.۳ میلیون عبور کند.

در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با دیگر فرودگاه های بین المللی جهان که شلوغ ترین فرودگاه ها نام گرفته اند آشنا کنیم.

فرودگاه هیثرو لندن

اخبار,اخبارگوناگون, شلوغ ترین فرودگاه‌های بین المللی

فرودگاه شماره یک سابق جهان چند سالی می شود که به رتبه دوم نزول کرده است و فاصله زیادی برای دستیابی به جایگاه قبلی خود دارد. در سال ۲۰۱۶ در حدود ۷۶ میلیون مسافر بین المللی از این فرودگاه برای سفرهای خود استفاده کرده بودند که نسبت به سال قبل از آن یک درصد افزایش را نشان می داد. در زمینه پروازهای داخلی و خارجی به صورت ترکیبی نیز این فرودگاه عنوان هفتمین فرودگاه شلوغ دنیا را در اختیار دارد.

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ

اخبار,اخبارگوناگون, شلوغ ترین فرودگاه‌های بین المللی

این فرودگاه با استقبال از ۷۰ میلیون مسافر بین المللی در سال ۲۰۱۶ و با رشدی ۳ درصدی در این میزان  فاصله زیادی با فرودگاه هیثرو نداشته و در رتبه سوم شلوغ ترین فرودگاه های بین المللی سال ۲۰۱۷ قرار گرفته است.

فرودگاه شیفول آمستردام

اخبار,اخبارگوناگون, شلوغ ترین فرودگاه‌های بین المللی

برای فرودگاهی که تنها یک ترمینال دارد و سالانه تنها می تواند ۵۰۰/۰۰۰ پرواز داشته باشید این رتبه  بسیار قابل توجه است. در سال ۲۰۱۶  فرودگاه شیفول آمستردام  بیش از ۶۴ میلیون مسافر را جابه جا کرده است؛ این فرودگاه سومین فرودگاه شلوغ و پرتردد در اروپا، چهارمین فرودگاه در سطح جهانی برای پروازهای بین المللی و دوازدهمین فرودگاه در مجموع پروازهای داخلی و خارجی در سطح جهان است.

فرودگاه شارل دوگل پاریس

اخبار,اخبارگوناگون, شلوغ ترین فرودگاه‌های بین المللی

این فرودگاه که بزرگترین فرودگاه بین المللی فرانسه محسوب می شود از  ۶۶ میلیون مسافر در سال ۲۰۱۶ استقبال کرده و در رتبه پنجم شلوغ‌ترین فرودگاه های جهان در زمینه پروازهای بین المللی قرار گرفته است. در سطح کلی نیز این فرودگاه دهمین فرودگاه شلوغ دنیا در مجموع پروازهای داخلی و خارجی است.

 

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.