شفر: اگر از یک چیز ایران بدم بیاید، ترافیک آن است/ دژاگه را برای استقلال می‌خواستم ولی نشد


شفر: اگر از یک چیز ایران بدم بیاید، ترافیک آن است/ دژاگه را برای استقلال می‌خواستم ولی نشد

اخبار,اخبار ورزشی,شفر

سرمربی تیم فوتبال استقلال در گفت‌وگو با یک نشریه آلمانی از بازی حساس با تراکتورسازی و شرایطش در فوتبال ایران سخن گفت.

به گزارش ایسنا، نشریه آلمانی برلینر گزارش داد، وینفرد شفر سرمربی آلمانی مدتی است در فوتبال ایران مربی‌گری می‌کند. از او خیلی واضح درباره زندگی در ایران پرسیدیم و او گفت: اگر بخواهم از یک چیز ایران که بدم می‌آید بگویم، ترافیک بسیار زیاد است؛ فقط می‌توانم بگویم ظالمانه. این صفت به خوبی شلوغی‌های خیابان را بیان می‌کند.

 

او ادامه داد: مسافت ۹ کیلومتری بین محل تمرین استقلال و هتل تیم یک ساعت طول می‌کشد که کار را دشوار می‌کند.

 

وینفرد شفر سرمربی ۶۹ ساله که هدایت تیم‌هایی چون کارلزروهه، اشتوتگارت و بوروسیا برلین را بر عهده داشته است، حالا هدایت یکی از محبوب‌ترین و پرافتخارترین تیم‌های ایران را بر عهده دارد که ۸ قهرمانی در لیگ، ۶ قهرمانی در جام حذفی و ۲ قهرمانی در آسیا را دارد.

 

این سرمربی آلمانی درباره حضورش در استقلال گفت: من اینجا فقط نمی‌خواهم بازی‌ها را ببرم بلکه می‌خواهم به باشگاه کمک کنم که بیشتر و بیشتر حرفه‌ای شود.

 

شفر از محبوبیت بالایی در ایران برخوردار است. هر ۱۰ قدم حداقل یک نفر به او نزدیک می‌شود و تقاضای عکس سلفی می‌کند.

 

در همین رابطه سرمربی استقلال اضافه کرد: فوتبال اهمیت بسیار زیادی در ایران دارد. تصور کنید هوادارانی داریم که کیلومترها همراه ما می‌آیند و در هتل تیم هستند و ما را حمایت می‌کنند. علاقه مردم ایران به فوتبال بسیار زیاد است. درباره داربی سرخابی هم باید بگویم که این بازی مثل یک تعطیلی رسمی در کشور است. این را هم دوست دارم بگویم که اینجا همه چیز آرام است و بین هواداران درگیری‌های زیادی نیست. نمی‌خواهم درباره مسائل سیاسی صحبت کنم ولی چیزهای خیلی زیادی که رسانه‌های غربی درباره ایران می‌گویند، درست نیست. ایران کشوری بسیار مهمان‌نواز است که مردمان خوب و فوق‌العاده‌ای دارد.

 

دیدار استقلال تهران و تراکتورسازی تقابل دو دوست نیز محسوب می‌شود. اشکان دژاگه و وینفرد شفر در این بازی روبه‌روی هم قرار می‌گیرند.

 

شفر درباره هافبک تیم تراکتور گفت: من می‌خواستم ابتدا او را به استقلال بیاورم و تماس‌های تلفنی زیادی با او داشتم. بعد از آنکه اشکان در ناتینگهام انگلیس بازی کرد، به دنبال باشگاه بود و می‌خواست برای جام جهانی آماده شود. من او را در ولفسبورگ خیلی آماده دیدم. همین الان هم اشکان بازیکن خوبی است و خوشحالم که او را می‌بینم.

 

شفر در پایان درباره شانس موفقیت تیمش در لیگ گفت: در این فصل هر چیزی امکان‌پذیر است، حتی قهرمانی. بازی برابر تراکتورسازی خیلی مهم است و اگر ببریم به جمع مدعیان بازمی‌گردیم.

 


کلیپ سرا وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *