شامپو بدن طبیعی بسازید و لذت ببرید

شامپو بدن طبیعی بسازید

 

شامپو بدن طبیعی بسازید

 

ساخت شامپو بدن طبیعی‎

شامپو بدن طبیعی درست کنید

کلیپ زیر درباره ساخت شامپو بدن طبیعی

*

 

شامپو بدن طبیعی که ازآن صحبت می کنیم، حاوی اسانس های درمانی بی ضرر است و با صابون روغن زیتون، عصاره استوقودوس، عصاره بابونه، عسل خام و مواد طبیعی دیگر ساخته می شود و درآن خبری از ترکیبات شیمیایی نیست. شما می توانید به راحتی این شامپو را در خانه بسازید.در شامپوهای موجود دربازار، مقدار بسیاری مواد شیمیایی وجود دارد اما در شامپو بدن طبیعی، اسانس های درمانی بی ضرر است و با صابون روغن زیتون ساخته می شود. در ادامه مواد مغذی برای ساخت شامپو بدن طبیعی معرفی می شود:

عصاره استوقودوس: به دلیل داشتن مزایای بسیار برای پوست، گزینه ای مناسب در تهیه شامپو بدن طبیعی است و خاصیت ضدباکتریایی دارد. در حقیقت، استوقودوس توانایی نفوذ به تمامی منافذ بدن برای از بین بردن باکتری ها را دارد.

عصاره بابونه: این عصاره برای پوست بی ضرر است و می تواند تحریکات پوست را کاهش دهد. به علاوه، دارای برخی خواص درمانی منحصر به فرد است؛ برای مثال، بابونه خواص ضد التهابی، ضد قارچی، ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده دارد. علاوه بر این موارد، سرشار از مواد آنتی اکسیدان است و همچنین عطر ملایم و دلنشینی دارد.

اسانس شمعدانی عطری: این اسانس، عالی ترین گزینه برای تهیه شامپوی دست ساز است. مصریان باستان برای براق شدن پوستشان از این اسانس استفاده می کردند. علاوه بر این، در درمان آکنه، کاهش التهاب، تسکین ضایعات و همچنین متعادل کردن سطح هورمون های بدن موثر است.

عسل خام: علاوه بر ضد باکتریایی بودنش می تواند درخششی مثل افراد جوان و شاداب به شما هدیه بدهد. افزودن این ماده به اجزای تشکیل دهنده، می تواند چهره شما را زیبا کند.( عسل خام منحصر به فرد ترین مایع شیرینی است که زنبورها از شهد فشرده گل ها تولید می کنند. عسل خام واقعی از کندو می آید و یک اَبَر خوراکی قدرتمند شیرین کننده است که توسط یکی از شگفت انگیزترین موجودات کره زمین یعنی زنبور عسل درست می شود. به هیچ وجه حرارت ندیده و پاستوریزه و فراوری نشده است.)

ویتامین E: این ویتامین از تشکیل رادیکال های آزاد در بدن ممانعت می کند. همچنین می تواند علایم پیری از جمله چروک های پوست را کاهش دهد.

اسانس جوجوبا: علاوه بر مقابله با آکنه، این ماده ارزشمند می تواند به کنترل التهاب و قرمزی پوست کمک کند.

 طرز تهیه شامپو بدن طبیعی

۱- یک فنجان آب

۲- یک چهارم فنجان عسل

۳- دو سوم فنجان صابون روغن زیتون مایع

۴ -۳۰ قطره اسانس استوقودوس، عصاره بابونه و عصاره شمعدانی عطری

۵- یک قاشق چای خوری ویتامین E

۶- ۲ قاشق چای خوری عصاره جوجوبا

 در یک کاسه بزرگ همه مواد را با یکدیگر مخلوط و در بطری مناسب نگهداری کنید.

منبع: khorasannews.com

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.