سی ان بی سی: اعتراضات اخیر، ترامپ را برای تشدید تحریم ایران جسورتر کرد


سی ان بی سی: اعتراضات اخیر، ترامپ را برای تشدید تحریم ایران جسورتر کرد

اخبار,اخبار سیاست خارجی,ترامپ و ایران

پایگاه خبری سی ان بی سی آمریکا نوشت: اعتراضات اخیر در ایران ممکن است ترامپ را جسورتر کند تا از تمدید تعلیق تحریم های اقتصادی و انرژی ایران به موجب برجام خودداری نماید.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری سی ان بی سی، به عقیده تحلیلگران، اعتراضات در ایران هیچ تهدید فوری ای متوجه صادرات نفت این کشور نمی کند، اما این اعتراضات می تواند بهانه لازم را به دولت ترامپ برای تشدید تحریم های نفتی و ایجاد اختلال در عرضه نفت ایران به دست دهد.

 

کلیف کوپچان، رئیس موسسه مشورتی اوراسیا گروپ در این باره گفت: «ریسک (اعتراضات بر صنعت نفت ایران) بسیار کوچک است. در حال حاضر حتی یک تهدید جزئی هم متوجه تولید نفت ایران نیست. به اعتقاد من در حال حاضر صادرات روزانه ۲٫۳ میلیون بشکه نفت ایران تضمین شده است.»

 

اما در عین حال، هلیما کرافت، رئیس بخش استراتژی کالایی موسسه کپیتال مارکتس در این باره گفت، تهدید دیگری در کوتاه مدت متوجه عرضه نفت ایران است.

 

به عقیده این تحلیلگر نفتی، اعتراضات ممکن است ترامپ را جسورتر کند تا از تمدید تعلیق تحریم های اقتصادی و انرژی ایران به موجب برجام خودداری نماید. ترامپ طی هفته های آینده گزینه های مختلفی را در زمینه گسترش تحریم ها و یا تایید پایبندی ایران به برجام بررسی خواهد کرد.

 

بسته به نوع واکنش تهران به اعتراضات، ترامپ ممکن است تلاش کند اروپایی ها را وادار کند تا واردات نفت ایران را محدود کنند و سرمایه گذاری ها در توسعه منابع نفت و گاز ایران را به تعویق بیاندازند.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.