سکه ۱۷۵ هزار تومان ارزان شد

سکه ۱۷۵ هزار تومان ارزان شد

سکه ۱۷۵ هزار تومان ارزان شد

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,سکه
در بازار امروز سکه تمام طرح جدید ۱۷۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۷۴۰۰ تومان ارزان شد که دلیل اصلی آن کاهش نرخ دلار و کاهش قیمت طلا در بازار جهانی است. 

به گزارش ایسنا، در حالی که در هفته‌های اخیر شاهد نوسانات ارز و التهاب بازار طلا و سکه بودیم و تقاضای خرید یافته بود، در روزهای اخیر با پیش‌فروش اوراق سکه، از التهاب بازار کاسته شد و علل دیگری از جمله کاهش قیمت جهانی طلا و قیمت ارز نیز، قیمت طلا را در بازار کاهش داد.

 

در این راستا محمد کشتی‌آرای – عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر- به ایسنا گفت: علت کاهش قیمت طلا و سکه در درجه اول کاهش قیمت دلار، در درجه دوم کاهش قیمت جهانی و در درجه سوم کاهش تقاضا با توجه به نزدیک شدن به واگذاری سکه‌های نوبت دوم است.

 

وی درباره قیمت طلا در بازار امروز گفت: قیمت جهانی هر اونس طلا امروز ۱۲۴۲ دلار است که به نسبت هفته گذشته ۱۴ دلار کاهش داشته است. با توجه به نوسانات قیمت ارز و کاهش قیمت جهانی در هفته گذشته نیز ما کاهش حدود ۱۷۵ هزار تومانی در قیمت سکه داشتیم و امروز سکه تمام طرح جدید دو میلیون و ۷۲۰ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم دو میلیون و ۵۷۰ هزار تومان است.

 

کشتی‌آرای افزود: نیم‌سکه با حدود ۷۰ هزار تومان کاهش قیمت، یک میلیون و ۳۰۵ هزار تومان و ربع سکه با کاهش حدود ۴۰ هزار تومانی، ۶۷۵ هزار تومان فروخته می‌شود.

 

به گفته وی، سکه‌های یک گرمی ۴۰۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۲۲۹ هزار تومان قیمت دارد که نسبت به هفته گذشته با ۷۴۰۰ تومان کاهش قیمت همراه شده است. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار ۹۹۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود.

 

این عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر با بیان اینکه با توجه به تحولاتی که پیش رو داریم، قیمت‌ها حتی برای فردا هم قابل پیش‌بینی نیست، توضیح داد: قیمت‌های طلا و سکه تابع قیمت جهانی و قیمت ارز هستند و شناسایی کسانی که چندین تن طلا خریداری کرده بودند تاثیر زیادی بر بازار نداشته است. اما واگذاری سکه اقدام مثبتی بود که باعث کاهش قیمت شد.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.