سوخت و سازِ امگا ۳ در بدن ترکیب ضدسرطانی تولید می‌کند

سوخت و سازِ امگا ۳ در بدن ترکیب ضدسرطانی تولید می‌کند

سوخت و سازِ امگا ۳ در بدن ترکیب ضدسرطانی تولید می‌کند

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, امگا ۳
نتایج مطالعه روی موش‌ها نشان می‌دهد فرآورده‌های حاصل از سوخت و ساز اسید چرب “امگا ۳” در بدن می‌توانند خاصیت ضد سرطانی داشته باشند.

به گزارش ایسنا، محققان آمریکایی اظهار داشتند: زمانیکه بدن، اسید چرب امگا ۳ را می‌سوزاند نوعی از مولکول‌ها تولید می‌شوند که می‌توانند از رشد و گسترش تومورهای سرطانی جلوگیری کنند.

 

این مولکول‌ها به طور طبیعی توسط بدن تولید می‌شود که از ویژگی‌های مشابهی با کانابینوییدهای موجود در ماری‌جوآنا و البته بدون تاثیر روان‌گردان برخوردار است.

 

در سال ۲۰۱۷ میلادی محققان آمریکایی گروه جدیدی از متابولیت‌های اسید چرب امگا ۳ به نام EDP-EA را شناسایی کردند و دریافتند که این مولکول‌ها ویژگی‌های ضد التهابی دارد. محققان با توجه به این ویژگی تاثیر EDP-EA بر سلول‌های سرطانی را نیز مورد بررسی قرار دادند.

 

آنها با مطالعه روی موش‌های مبتلا به نوعی سرطان استخوان که با درد بسیار همراه است و به سختی درمان می‌شود، مشاهده کردند: EDP-EA رشد تومورها و رگ‌های خونی را کند ساخته، از گسترش سلول‌های سرطانی جلوگیری کرده و موجب از بین رفتن سلول‌های سرطانی می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری شینهوا، محققان آمریکایی همچنین دریافتند EDP-EA در حجمی بالاتر سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد هرچند در این زمینه به اندازه داروهای شیمی درمانی موجود در بازار موثر نیست.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.