سناتور آمریکایی: توان موشکی حزب‌الله به کابوس تل آویو مبدل شده است


سناتور آمریکایی: توان موشکی حزب‌الله به کابوس تل آویو مبدل شده است

اخبار,اخبار بین الملل,سناتور آمریکایی

سناتور تندروی آمریکایی ضمن اذعان به توان موشکی حزب‌الله، خواهان اتخاذ رویکردی شبیه به سیاست‌های واشنگتن در برهه بحران کوبا در دهه ۶۰ میلادی در قبال ایران شد.

به گزارش فارس، سناتور جمهوریخواه «لیندسی گراهام» بعد از ملاقات با نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران باید مسئول حمله به اسرائیل شناخته شود.  

 

به نوشته روزنامه «جرزوالم پست» لیندسی گراهام سناتور ایالت کارولینای جنوبی که به همراه هیئتی متشکل از سناتورهای جمهوریخواه و دموکرات به اسرائیل سفر کرده بود، بعد از دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل گفت که آمریکا نه تنها حزب الله لبنان، بلکه باید ایران را مسئول حملات موشکی به اسرائیل از جنوب لبنان برشمرد .

 

گراهام در این زمینه گفت که «یونیفیل» (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد) در جلوگیری از تروریسم از جنوب لبنان و تقویت توان موشکی حزب‌الله که مبدل به «کابوس» اسرائیل شده، شکست کاملی خورده است.

 

سناتور جمهوریخواه آمریکایی پس از دیدار با نتانیاهو در نشست مطبوعاتی اظهار داشت که او می‌خواهد سیاستی از آمریکا را شاهد باشد که در صورت حمله‌  لبنان علیه اسرائیل یا یک حمله گسترده حزب الله ، ایران مسئول آن شناخته شود.

 

وی افزود که سیاست آمریکا در رابطه با ایران باید همانند  رویکرد واشنگتن در مقابله با بحران موشکی کوبا در سال ۱۹۶۲ و  در دوره ریاست جمهوری «جان. اف.کندی» باشد که بر آن اساس، هر حمله‌ای به آمریکا از سوی کوبا به عنوان حمله شوروی سابق محسوب می‌شد.

 

گراهام ادامه داد:«این همان شیوه‌ای است که فکر می کنم باید در قبال ایران استفاده کنیم. ایران باید بهای سنگین‌تری را پرداخت کند. آن‌ها در حال محاصره متحدان عرب ما و اسرائیل هستند .»

 

گراهام با بیان این‌که  اسرائیل  یک متحد خوب است،گفت: «زمان آن فرا رسیده که کنگره آمریکا در زمینه دفاع موشکی به اسرائیل امکانات بیشتری بدهد زیرا محافظت از اسرائیل محافظت از منافع  خود ما است.»

 

شایان ذکر است که لیندسی گراهام  از جمله افرادی بود که در زمان اغتشاش‌های چندی قبل در ایران به طور کامل در صف مخالفان نظام ایران قرار گرفته بود.

 

گراهام در سخنان خود حکومت ایران را «دشمن» نامیده بود.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.