سناتور آمریکایی: بن‌ سلمان دیوانه است/ عربستان نفت نفروشد از گرسنگی می‌میرد

سناتور آمریکایی: بن‌ سلمان دیوانه است/ عربستان نفت نفروشد از گرسنگی می‌میرد

سناتور آمریکایی: بن‌ سلمان دیوانه است/ عربستان نفت نفروشد از گرسنگی می‌میرد

اخبار,اخبار بین الملل,لیندسی گراهام

نماینده مجلس سنای آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فاکس‌نیوز بار دیگر بر اینکه «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی دستور قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی را صادر کرده تأکید کرد و او را فردی «دیوانه» خطاب کرد.

به گزارش تسنیم، «لیندسی گراهام»، نماینده مجلس سنای آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فاکس‌نیوز بار دیگر بر اینکه «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی دستور قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی را صادر کرده تأکید کرد و او را فردی «دیوانه» خطاب کرد.

 

گراهام با اشاره به اینکه قتل خاشقجی توسط ۱۵ نفر که از عربستان سعودی به استانبول عزیمت کردند انجام شده گفت: «آن ۱۵ نفر عربستان سعودی را با فرمان محمد بن سلمان ترک کردند. بن سلمان، از ۲ سال پیش روی او به عنوان یک منتقد متمرکز شده بود.»

 

سناتور آمریکایی در پاسخ به سوال مجری فاکس‌نیوز مبنی بر اینکه عربستان سعودی ممکن است برای انتقام از آمریکا فروش نفت را متوقف کند گفت: «اول اینکه، آنها مجبورند نفت بفروشند، وگرنه از گرسنگی می‌میرند. آنها کاری که بیشترین نفع را دارد برای اقتصاد سعودی که نفت‌محور است انجام می‌دهند.»

 

گراهام درباره فروش سلاح به سعودی‌ها هم گفت: «درباره سلاح، نگرانی من این است آدمی که آنقدر دیوانه است که یک روزنامه‌نگار را داخل کنسولگری عربستان در ترکیه می‌کشد، چرا باید به او  سلاح‌های بدهیم که ممکن است به روس‌ها یا چینی‌ها بدهد؟»

 

سناتور آمریکایی گفت تا زمانی که محمد بن سلمان در عربستان در قدرت است، او روابط با این کشور را «نرمال» در نظر نخواهد گرفت. گراهام گفت: «چون هیچ چیز درباره او نرمال نیست.»

 

گراهام گفت: «نیاز آنها (سعودی‌ها) به ما ۱۰۰۰ برابر بیشتر از نیاز ما به آنها است. اگر ما نبودیم ظرف یک هفته فارسی صحبت می‌کردند.»

 


کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.