سفیر آمریکا در اسرائیل: تخلیه شهرک‌ها ممکن است منجر به جنگ داخلی شود


سفیر آمریکا در اسرائیل: تخلیه شهرک‌ها ممکن است منجر به جنگ داخلی شود

اخبار,اخبار بین الملل,دیوید فریدمن

سفیر آمریکا در اسرائیل اعلام کرد، تخلیه شهرک‌ها در کرانه باختری از شهروندان یهودی ممکن است موجب بروز جنگ داخلی در اسرائیل ‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در اسرائیل در نشست غیرعلنی «کنفرانس روسای سازمان‌های یهودی در آمریکای شمالی» که در قدس اشغالی برگزار شد، اظهارات مذکور را مطرح کرد.

 

سه تن از حاضران در این نشست تصریح کردند که فریدمن در این نشست گفته است: حدود ۴۰۰ هزار شهروند در کرانه باختری زندگی می‌کنند و به جای دیگری نخواهند رفت و خارج کردن دسته جمعی شهروندان ممکن است جنگ داخلی را به بار آورد.

 

فریدمن در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا معتقد است که عدم فرمانبرداری سربازان ارتش اسرائیل از دستورات دولت این رژیم ممکن است سبب بروز جنگ شود، گفت، فرماندهی ارتش اسرائیل بیش از پیش به دنبال “افراد متعهد صهیونیست” است و “آنان به این سرزمین پایبند هستند، زیرا آن را سرزمینی می‌دانند که خدا به آنها عطا کرده است”.

 

سفیر آمریکا در اسرائیل حامی تمام قد شهرک‌سازی اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین و مدافع شهرک‌نشین‌های صهیونیست است. وی سال میلادی گذشته اراضی فلسطین را “اراضی مورد مناقشه” خوانده بود.

 

پیشتر فریدمن از روزنامه هاآرتص اسرائیل به دلیل مخالفتش با شهرک‌سازی در فلسطین انتقاد کرده بود.

 

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین نیز به دنبال اظهارات انتقادی فریدمن از کشته شدن یک شهرک‌نشین در کرانه باختری، سفیر آمریکا را مورد هجمه قرار داده و نبیل ابوردینه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان این سوال را مطرح کرد که “آیا فریدمن نماینده واشنگتن است یا تل‌آویو”.

 

فریدمن طی سال‌های گذشته کمک‌هایی را برای شهرک‌های یهودی نشین اختصاص داده بود.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.