سعد حریری: به اجرای کامل توافقات درباره مسائل مرزی با اسرائیل پایبندیم

سعد حریری: به اجرای کامل توافقات درباره مسائل مرزی با اسرائیل پایبندیم

سعد حریری: به اجرای کامل توافقات درباره مسائل مرزی با اسرائیل پایبندیم

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , سعد حریری
نخست وزیر لبنان تاکید کرد که کشورش به اجرای کامل قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت و احترام به خط آبی(منطقه عاری از سلاح در مرز لبنان با سرزمین‌های اشغالی) پایبند است. 

 به گزارش ایسنا، سعد حریری، نخست وزیر لبنان در جریان دیدار با ژنرال استفان دل کول، فرمانده نیروهای یونیفل تاکید کرد: ارتش لبنان که خود را موظف به دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان می‌داند، با نیروهای سازمان ملل در لبنان (یونیفل) همکاری می‌کند و برای حل و فصل هرگونه مشکلی که در اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ از طرف لبنان باشد، تلاش می‌کند.

 

او گفت: سازمان ملل نیز باید به تمامی مسئولیت‌های خود در مقابله با نقض‌های روزانه‌ای که توسط اسرائیل در حریم هوایی و آب‌های منطقه‌ای لبنان صورت می‌گیرد، عمل کند.

 

حریری در ادامه افزود: شدت گرفتن مواضع اسرائیل در قبال لبنان به نفع آرامشی که از بیش از ۱۲ سال قبل ادامه داشته، نیست و جامعه جهانی باید این تنش را آرام کند تا به توافق خط آبی احترام گذاشته شود و قطعنامه ۱۷۰۱ کاملا اجرا شود.

 

از سوی دیگر، روزنامه فرامنطقه‌ای شرق‌الاوسط، نوشت که روسیه در پیامی به مسئولان لبنان ارسال تاکید کرده که “به بازی گرفتن” قطعنامه ۱۷۰۱ و توافقات درباره مرزهای لبنان و اراضی اشغالی ممنوع است. روسیه این پیام را پس از نشست کمیته امنیتی و نظامی روسیه و اسرائیل به مسئولان لبنان ارسال کرد که در جریان آن تل‌آویو جزئیات مربوط به تونل‌هایی که اخیرا ادعا کرده در مرز با لبنان کشف کرده را ارائه داد.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.