سریع ترین رشد سالمندی در کشورهای در حال توسعه است


سریع ترین رشد سالمندی در کشورهای در حال توسعه است

  اخبارپزشکی ,خبرهای پزشکی,سریع ترین رشد سالمندی

عضو موسسه سالمندی جمعیت آکسفورد با بیان اینکه جمعیت جهان به‌ سرعت درحال پیر شدن است گفت: سالمندی جمعیت در سراسر جهان اتفاق می‌افتد اما در کشورهای در حال‌توسعه با سریع‌ترین رشد همراه است. 

به گزارش مهر، به نقل از صندوق بازنشستگی، مارک گورمن با اشاره به اینکه در سال ۲۰۱۴ میلادی در سراسر جهان ۸۶۸ میلیون نفر زن و مرد در سن ۶۰ سالگی وجود داشتند، گفت: پیش‌بینی می‌شود این رقم کمتر از ۱۰ سال آینده به یک میلیارد نفر برسد و در سال ۲۰۳۰ به یک میلیارد و ۳۷۵ میلیون نفر برسد؛ یعنی افراد ۶۰ ساله و مسن‌تر ۱۶ درصد جمعیت جهانی را تشکیل دهند. در همان زمان، افراد ۶۰ سال و مسن‌تر، از کودکان کمتر از ۱۰ سال بیشتر خواهند بود.در حال حاضر از ۱۵ کشوری که دارای بیش از ۱۰ میلیون نفر سالمند هستند، ۷ کشور جزو کشورهای درحال‌توسعه‌اند.

 

گورمن با تاکید براینکه در سراسر جهان، نسبت زنان و مردان مسن با سرعت بیشتری نسبت به جمعیت عمومی رشد کرده، بیان داشت: در حال حاضر، زنان ۵۰ ساله و مسن‌تر بیش از ۲۰ درصد زنان جهان را تشکیل می‌دهند که با گذشت زمان این تعداد در حال افزایش است. در سراسر جهان در سال ۲۰۱۲، به ازای هر ۱۰۰ نفر از زنان ۶۰ ساله و مسن‌تر ۸۴ مرد وجود داشت که این رقم برای هر ۱۰۰ زن ۸۰ ساله و مسن‌تر به ۶۱ مرد کاهش یافته است.

 

عضو موسسه سالمندی جمعیت آکسفورد، نرخ و ماهیت سالمندی جمعیت در مکان‌های مختلف را متفاوت ارزیابی کرد و افزود: در سراسر جهان، جمعیت ۸۰ ساله و مسن‌تر با سرعت بیشتری نسبت به جمعیت سالمندان در حال افزایش است؛ تا جاییکه در بعضی از کشورها جمعیت سالمندان نسبت به سایر افراد آن کشور بیشتر شده است.

 

وی یادآور شد: کشور ژاپن مسن‌ترین کشور جهان است که در آن حدود ۴۹ هزار و ۵۰۰ فرد مسن ۱۰۰ ساله وجود دارد که تا سال ۲۰۵۰، انتظار می‌رود این تعداد به ۶۱۷ هزار نفر افزایش یابد که از این تعداد، ۵۰۰ هزار نفر آنان را زنان تشکیل می‌دهند؛ این بدان معناست که تا سال ۲۰۵۰ میلادی تقریباً یک درصد از جمعیت کشور ژاپن را افراد ۱۰۰ ساله یا مسن‌تر تشکیل می دهند.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.