سرنگونی جنگنده ائتلاف سعودی بر فراز استان صعده یمن


سرنگونی جنگنده ائتلاف سعودی بر فراز استان صعده یمن

اخبار,اخبار بین الملل,جنگنده ائتلاف سعودی

منابع نظامی یمنی از سرنگونی جنگنده ائتلاف تحت سرکردگی سعودی ها بر فراز استان صعده یمن خبر دادند.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد که نیروهای انصارالله یمن یک جنگنده ائتلاف تحت سرکردگی عربستان را ساقط کرده اند.

 

این جنگنده بر فراز صعده سرنگون شده است.

 

شایان ذکر است قبلا ستاد تبلیغات جنگ وابسته به جنبش انصارالله یمن در گزارشی حجم عملیات نظامی منحصر به فردی را که این جنبش سال ۲۰۱۷ علیه مواضع عناصر ائتلاف سعودی انجام داد منتشر کرد.

 

در این گزارش آمده است: ارتش و کمیته های مردمی یمن در سال گذشته میلادی، ۱۵۶۹ خودرو نظامی، و ۸ شناور دریایی دشمن را نابود کردند. پدافند هوایی ۲۹ فروند هواپیما متعلق به ائتلاف را ساقط کرد و یگان موشکی مبارزان یمنی ۴۶ فروند موشک بالستیک در سال گذشته شلیک کرد.

 

بر اساس این گزارش، ارتش و کمیته های مردمی یمن ۸ دستگاه تانک آبرامز ، ۱۹۶ دستگاه نفربر زرهی ، ۱۳۳۷ انواع خودرو نظامی متعلق به ائتلاف سعودی را منهدم کردند.

 

نیروی دریایی و دفاع ساحلی مبارزان یمنی نیز ۸ شناور نظامی شامل دو قایق جنگی ، ۴ کشتی جنگی ، یک فروند زیردریایی جاسوسی و یک ناوشکن متعلق به متجاوزان را منهدم کردند.

 

در این گزارش آمده است پدافند هوایی ارتش و کمیته های مردمی یمن ۲۹ فروند هواپیمای متعلق به ائتلاف از جمله دو فروند هواپیمای اف ۱۶ ، یک فروند اف ۱۵ ، یک فروند جنگنده تایفون ، یک فروند بالگرد آپاچی ، یک فروند بالگرد بلک هوک و همچنین ۱۹ هواپیمای جاسوسی را سرنگون کردند.

 

یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن ۴۵ موشک بالستیک را به عمق عربستان و امارات و مقر نظامیان این دو کشور و مزدوران آنان در مناطق مختلف درگیری شلیک کرد. بر اساس این گزارش، تک تیراندازان ارتش و کمیته های مردمی یمن نیز سال گذشته توانستند ۳۹۹ نظامی سعودی و ۱۸۹۴  مزدور سعودی را از پای درآورند.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.