سرلشکر یحیی رحیم صفوی: باید هزینه هایی که در سوریه کردیم را برگردانیم


سرلشکر یحیی رحیم صفوی: باید هزینه هایی که در سوریه کردیم را برگردانیم

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,سرلشکر یحیی رحیم صفوی

 

 یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا عصر دیروز در نشست «بررسی بحران سوریه، آخرین تحولات میدانی و سیاسی»سخنرانی کرد. او در این نشست تاکید کرد: «از نظر من تسلط بر مناطق تحت نفوذ اتحاد جماهیر شوروی سابق و روسیه فعلی، حفظ بقا و امنیت رژیم صهیونیستی، تضعیف دولت‌های محور مقاومت به طور خاص سوریه و تضعیف قدرت حزب الله لبنان و زمینه‌سازی برای برخورد با آن از اهداف ژئواستراتژیکی آمریکا در این منطقه است.»

 

به گزارش مهر او که در موسسه آینده پژوهی جهان اسلام سخنرانی می‌کرد،با اشاره به افزایش نفوذ منطقه‌ای ایران تاکید کرد: «ائتلاف ایران، روسیه، وحزب الله لبنان در سوریه پیروز شد.ایران و روسیه اجازه ندادند دولت سوریه شکست بخورد. یعنی آنچه آمریکایی‌ها، سعودی‌ها، صهیونیست‌ها و حتی اردنی‌ها می‌خواستند.»

 

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به ضرورت حفظ استقلال و تمامیت ارضی سوریه گفت: «جمهوری اسلامی ایران باید هزینه‌هایی که در سوریه کرده است را برگرداند و سوری‌ها این آمادگی را دارند که از نفت، گاز و معادن فسفات سوریه [این هزینه‌ها را برگردانند]. تصور من این است که درست است که ما هزینه کردیم اما ایران و روسیه برنده این صحنه هستند؛ روس‌ها قرارداد ۴۹ ساله با سوریه بستند هم پایگاه نظامی گرفتند و هم امتیاز اقتصادی و سیاسی. به نظرم ایران هم می تواند با دولت سوریه قرارداد طولانی مدت سیاسی و اقتصادی داشته باشد و هزینه هایی که کرده است بازگرداند».

 

 وقایع  اتفاقیه  

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.