سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: برای بارش برف و باران دعا می‌کردیم نباید به بحران تبدیل شود


سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: برای بارش برف و باران دعا می‌کردیم نباید به بحران تبدیل شود

اخبار,اخبار اجتماعی,زهرا ساعی

زهرا ساعی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت گو با اعتمادآنلاین ضمن انتقاد نسبت به وضعیتی که از دیشب و بعد از بارش برف در تهران به وجود آمده تاکید کرد که اداره تهران به یک مدیریت واحد شهری نیاز دارد و هماهنگی مسئولان شهری را می‌طلبد.

 

او با تاکید به این موضوع که در حوزه مدیریت شهری با مشکلاتی روبرو شده‌ایم، بیان کرد: صبح ساعت ۷ اعلام‌شده که ادارات ساعت ۱۰ کار خود را شروع می‌کنند این در حالی است که از هفته گذشته اعلام‌شده بود که این سامانه بارشی وارد کشور می‌شود و باید برای این روزها از همان زمان برنامه‌ریزی می‌شد.

 

نماینده تبریز و اسکو افزود: به هر با پیشرفت تکنولوژی وضعیت هوا قابل پیش‌بینی‌شده و اینکه غافلگیر شویم شایسته نیست. حتی راه‌های مواصلاتی به تهران قفل‌شده است. به‌هرحال تعداد زیادی از مردم به‌صورت میلیونی و روزانه به تهران می‌آیند و دوباره خارج می‌شوند و باید برای این‌ها تدابیری از قبل در نظر می‌گرفتند.

 

عضو کمیسیون اجتماعی ادامه داد: آمدن این حجم از جمعیت به داخل تهران و در راه و جاده‌ها ماندن آن‌ها خطرناک است. این وضعیتی است که در همه دنیا به وجود می‌آید و همیشه درباره آن تصمیم‌گیری‌هایی وجود دارد. ما متأسفانه در شرایط بسیار ساده غافلگیر می‌شویم. این‌ها ضعف‌هایی است که مسئولان باید بنشینند و برای آن‌ها راه چاره پیدا کنند. سرعت عمل در این‌گونه موارد بسیار اهمیت دارد.

 

این نماینده مجلس با تاکید به این موضوع که ازنظر من این وضعیت را اصلاً نمی‌توان وضعیت بحرانی نامید، ادامه داد: این نعمت الهی است و ما دعا می‌کردیم که برف و باران ببارد و استان تهران با این آلودگی و وضعیت آب و هوایی از آن محروم بود و نباید به بحران تبدیل شود.

 

سخنگوی کمیسیون اجتماعی تاکید کرد: باید شورای تأمین استان و شهرداری هرکدام در جایگاه خود تصمیم‌گیری کنند و برنامه‌ای برای این روزها داشته باشیم؛ نه‌تنها در تهران که در همه شهرستان‌ها باید به همین شکل عمل شود و آمادگی لازم برای شرایط خاص وجود داشته باشد.

 

ساعی مشکل شهر تهران و غافلگیر شدن در وضعیت‌های بحرانی را در مدیریت واحد شهر دانست و عنوان کرد: باید آسیب‌شناسی شود و تحلیلگران، کارشناسان و دانشجویان و اساتید در دانشگاه‌ها در این مورد بررسی کنند و مدیریت واحد شهری به وجود آید.

 

او افزود: البته این موضوع که غافل‌گیری و بحران نبوده اما باید برای مواقع بحرانی هم آماده‌باشیم. در زمان سیل و زلزله و … باز هم این مدیریت واحد در شهرها هست که می‌تواند کمک کند تا امور بهتر پیش رود.

 

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید به مدیریت یکپارچه شهری گفت: در تهران هم استاندار و هم شهردار از یک طیف سیاسی هستند و این انتظار وجود دارد که وحدت عمل بالاتر و بیشتر باشد؛ یعنی باید کمتر شکاف و عدم همکاری را ببینیم و نباید هرکدام جداجدا برای خود عملیات انجام دهند.

 

این عضو کمیسیون اجتماعی ادامه داد: تا سال‌ها به این شکل نبوده که این یکدستی وجود داشته باشد و الحمدالله در این دوره این اتفاق افتاده است و انتظار می‌رود که با جلساتی که از قبل برگزار می‌کنند یک وحدت رویه را در مسائل مدیریت شهری و استان داشته باشند.

 

او تاکید کرد: به‌هرحال تهران استانی است که علاوه بر پایتخت بودن مسائل سیاسی امنیتی، همچنین اقتصادی و شرایط خاص خود را هم دارد و مدیریت بالایی را می‌طلبد. تمرکز سیاسی و اقتصادی کشور در اینجا وجود دارد و یک داستان کوچک می‌تواند به یک مشکل بزرگ در آن تبدیل شود.

 

ساعی در ادامه افزود: با توجه به پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود که مسئولان مدیریت کارآمدتری را نشان دهند و البته این موضوع جز حقوق شهروندی مردم به‌حساب می‌آید. اخباری که از دیروز منتشر می‌شود که مردم در جاده مانده‌اند حجم جابه‌جایی‌ها در روز مشخص است و نباید این چالش‌ها به وجود بیاید.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.