سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: نشست سوچی به نفع سوریه بود

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: نشست سوچی به نفع سوریه بود

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: نشست سوچی به نفع سوریه بود

اخبار,اخبار بین الملل,روسیه و سوریه

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت نشست سوچی بیشتر به نفع رژیم سوریه بوده است.

به گزارش مهر، «هدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص برگزاری نشست سوریه در سوچی گفت: باید بگویم که دولت آمریکا در آنجا حضور نداشت.

 

وی افزود: ما شرکت کننده و یا ناظری در این نشست در سوچی نداشتیم، اما با نگاهی به این نشست به این نتیجه رسیدیم که این نشست به شدت به نفع رژیم سوریه بود.

 

نائورت با طرح این ادعا که مخالفان به اندازه کافی در این نشست نماینده نداشتند افزود: آمریکا به شدت از فرآیند ژنو حمایت می کند. همانطور که می دانید نشستی در این زمینه برگزار شد و ما از دی میستورا و فرآیند تحت هدایت سازمان ملل حمایت می کنیم. ما آن را بهترین راه رو به جلو می دانیم. این تنها آمریکا نیست بلکه بسیاری از کشورها در سراسر جهان و از جمله بسیاری از کشورها در منطقه از فرایند ژنو حمایت می کنند.

 

وی در ادامه با بیان این که روسیه از نفوذ خود به نحو درست در رابطه با سوریه استفاده نمی کند یادآور شد: این موضوع به طور شفاف مشاهده می شود که روسیه بر رژیم سوریه نفوذ دارد اما از نفوذ خود در مسیر اشتباه استفاده می کند.

 

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روسیه تصمیم گرفته است که به درستی از نفوذ خود استفاده نکند و این موضوع به رژیم سوریه اجازه داده است تا از تسلیحات شیمیایی و دیگر تسلیحات ضد مردم سوریه استفاده کند.

 

نائورت تاکید کرد: روسیه لازم است که بیشتر عمل کند و مسئوولیت اقدامات رژیم سوریه را بپذیرد. اگر روسیه اقدامی نمی کرد رژیم سوریه پیشتر از اینها از بین می رفت. روسیه تصمیم گرفت که دخالت و رژیم سوریه را تقویت کند.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.