سخنگوی شورای شهر: شهرداری تهران مسئول پیگیری تخلفات گذشته است


سخنگوی شورای شهر: شهرداری تهران مسئول پیگیری تخلفات گذشته است

اخبار,اخبار سیاسی,شهردار تهران

با گذشت یک هفته از ارائه گزارش محمدعلی نجفی درباره عملکرد شهرداری سابق، کم‌کم واکنش‌ها به در حال جدی شدن هستند، یکی از واکنش‌ها خواست افکار عمومی برای پیگیری قضایی ادعاهایی است که تیم شهردار فعلی علیه شهرداری سابق مطرح کرده‌اند.

بیشتر از یک هفته از ارائه گزارشی که مردم نزدیک به چهار ماه در انتظار آن بودند می‌گذرد. یکشنبه هفته گذشته محمد علی نجفی شهردار فعلی تهران به شورای شهر رفت و گزارش عملکرد ۱۲ ساله شهردار قبلی و مجموعه تحت مدیریتش را ارائه کرد، گزارشی که در آن به تخلفات گسترده‌ای اشاره شده بود که با هیچ معیار و ملاکی قابل گذشت به نظر نمی‌رسد. البته نهادهای قضایی هم نسبت به مسائل مطرح شده در این گزارش واکنش نشان دادند تا جایی که چند روز پیش دادستان تهران از نجفی خواست که گزارش جمع آوری شده را در اختیار این نهاد قرار دهد. علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران که نهاد متبوعش وظیفه نظارت بر شهرداری تهران را به عهده دارد درباره پیگیری قضایی مسائل مطرح شده به اعتمادآنلاین می‌گوید: «تا جایی که من در جریان هستم شورا برنامه‌ای برای اینکه مسائل گذشته را به صورت قضایی پیگیری کند یا شکایتی مطرح کند، ندارد و شهرداری در این زمینه مسئول است.»

 

او ادامه می‌دهد: «یکی از اصلی‌ترین اهداف شورای شهر برای دادن مأموریت به شهرداری تهران برای ارائه گزارش این بود که اعضا در جریان وضعیت شهر و آنچه که تحویل گرفته‌اند قرار بگیرند و بتوانند بر همین مبنا برای آینده شهر تصمیم بگیرند و اگر نتیجه به دست آمده از این گزارش ضرورت پیگیری قضایی را نشان بدهد شهرداری در این زمینه تصمیم گیر خواهد بود.»

 

حجت‌الله میرزایی معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای  شهرداری تهران هم در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین این اطمینان را می‌دهد که شهرداری از منابع این نهاد دفاع خواهد کرد. او می‌گوید: «هم‌زمان با ارائه گزارش عملکرد شهرداری سابق در شورای شهر، این گزارش به دادستان هم داده شد تا درباره ابعاد مربوط به امور مالی آن تصمیم‌گیری شود.»

 

او میزان کوتاهی انجام شده در دوران مدیریت قبلی شهرداری تهران را بیشتر از تخلفات می‌داند و می‌گوید: «آنچه بیشتر از هر چیز ناراحت کننده است از دست رفتن فرصت‌هایی است که می‌توانست به درستی از آنها استفاده شود اما به هر حال موضوعاتی هم وجود دارد که از نظر پیگیری قضایی می‌تواند اهمیت داشته باشد.»

 

او به ارائه پروانه ساخت برج‌هایی اشاره می‌کند که برای ساخته شدنشان عوارض زیادی گرفته شده است. میرزایی می‌گوید: «طبق برآوردهایی که داشته‌ایم درآمدهای زیادی از این راه حاصل شده است. موارد دیگری هم وجود دارد مانند استخدام‌های بی‌ضابطه که بار مالی زیادی برای مدیریت فعلی شهرداری به وجود آورده و از طرفی با اصل شایسته‌سالاری هم همخوانی چندانی ندارد. در کنار همه اینها بررسی‌ها نشان می‌دهد که هزینه‌های زیادی انجام شده بدون اینکه اسناد این هزینه کردها وجود داشته باشد.»

 

او گزارش اخیر شهرداری را منصفانه می‌داند و می‌گوید: «در این گزارش به تمام جوانب عملکرد شهرداری سابق پرداخته شده است. در کنار مسائل مبهم و رقم‌های کلانی که در برخی امور هزینه شده به اقدامات مثبت شهرداری هم اشاره شده و بنای ما بر این نبوده که کل فعالیت شهرداری سابق زیر سؤال برود. بخش‌های زیادی از این گزارش را کسانی آماده کرده‌اند که در دوران قبلی مدیریت شهری هم حضور داشته‌اند و هیچ جانب‌داری از تیم جدید نداشته‌اند. ضمن اینکه برای تمام آنچه در این گزارش آمده اسناد و مدارک کافی وجود دارد.»

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.