سالم ترین خوراکی ها برای رفع چروک های صورت چیست؟


سالم ترین خوراکی ها برای رفع چروک های صورت چیست؟

اخبار,اخبار پزشکی,چروک های صورت

زمان تنها دلیل ایجاد چین و چروک های صورت است. عوامل دیگری البته وجود دارند که می توانند منجر به آسیب های پوستی شده و باعث ظهور لکه ها، تحریکات و چین و چروک ها شوند.

به گزارش سلامت نیوز، در صنعت بهداشتی روش ها، درمان ها و مداخلات زیادی برای کاهش یا از بین بردن علائم پیری پوست وجود دارد. در این میان نقش غذا را نباید از نظر دور داشت. غذا اهمیت ویژه ای در همه جنبه های سلامت بخصوص سلامت پوست دارد.

 

در اینجا سالم ترین گزینه های غذایی برای جوان نگه داشتن پوست و رفع چروک های صورت معرفی شده اند:

 

ماهی: ماهی های آب های سرد مانند قزل آلا، ساردین، سالمون و … منابع خوبی از پروتئین هستند که نقش مهمی در حفظ و بازسازی سلامت پوست ایفا می کنند. توصیه می شود که در رژیم غذایی هفتگی خود، مصرف ۳ وعده ماهی را فراموش نکنید.

 

روغن زیتون: از سالم ترین چربی های غیر اشباع و حاوی اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین ها و سایر مواد مغذی است. روغن زیتون حاوی اسید اولئیک است که به آبرسانی به پوست کمک کرده و چین و چروک های پوستی را از بین می برد.

 

شاهی: دارای سطح بالایی از پتاسیم است که با اسیدتیه بدن مقابله می کند و نقش مهمی در خالص سازی خون دارد. بنابراین این سبزی می تواند یک ابزار عالی برای مبارزه با مشکلات پوستی از قبیل بثورات، اگزما، آکنه، عفونت ها و چین و چروک زودرس محسوب می شود.

 

زردچوبه: یکی از بهترین گزینه های غذایی برای کمک به از بین بردن چین و چروک های پوستی و همچنین رفع التهاب است. این ادویه همچنین به افزایش سطح آنزیم گلوتاتیون-S-ترانسفراز در خون کمک می کند. این آنزیم نقش مهمی در سم زدایی، حفظ شفافیت پوست و سلامت آن دارد.

 

زغال اخته: غنی از آنتی اکسیدان هایی برای از بین بردن چین و چروک ها، جلوگیری از پیری زودرس پوست، و حفظ انعطاف پذیری پوست است.

 

شکلات تیره: کاکائو از اثرات مضر خورشید محافظت می کند و در نتیجه از پیری زودرس آن جلوگیری می کند. شکلات تیره دارای سطح بالایی از آنتی اکسیدان ها است و نقش مهمی در مراقبت از سیستم قلب و عروق و کاهش خطر ابتلا به آترواسکلروز دارد.

 

خربزه: خواص باورنکردنی خربزه برای حفظ سلامت پوست و رفع چین و چروک های آن ثابت شده است. خربزه غنی از ویتامین های آ، ث و بتاکاروتن است که از آسیب های پوستی ناشی از نور خورشید جلوگیری می کند. مصرف خربزه راهی مفید برای جلوگیری از خشکی پوست است.

 

نارگیل: مصرف نارگیل سبب تقویت بافت همبند پوست شده و باعث می شود پوستی صاف، قوی و انعطاف پذیر داشته باشید. روغن نارگیل را می توانید به طور مستقیم روی پوستتان قرار داده و بر روی چروک ها آن را ماساژ دهید.

 

آووکادو: به دلیل سطح بالای اسید اولئیک موجود در آن، باعث بازسازی آسیب های پوستی می شود. پوره آووکادو را می توانید به طور مستقیم روی پوستتان قرار دهید.

 

ماست: محصولات پروبیوتیک به تنظیم پاسخ سیستم ایمنی بدن کمک می کند ضمن این که منجر به کاهش التهاب بدن و در نتیجه جلوگیری از آکنه و رفع چین و چروک های پوستی می شود.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.