سازمان کار جهانی: نرخ جهانی بیکاری امسال بالا می‌ماند و پیدا کردن شغل مناسب دشوار می‌شود


سازمان کار جهانی: نرخ جهانی بیکاری امسال بالا می‌ماند و پیدا کردن شغل مناسب دشوار می‌شود

  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی , سازمان کار جهانی

با نرخ رشد متوسط جهانی، نرخ بیکاری به احتمال زیاد بالای ۱۹۲ میلیون نفر خواهد بود.

 به گزارش ایسنا به نقل از سازمان کار جهانی، گای رایدر- دبیر کل این سازمان- گفت: هر چند که وضعیت بیکاری در جهان به سطح متعادلی رسیده است اما جهان نتوانسته است اشتغال زایی کافی داشته باشد و کمبود شغل مناسب هنوز باقیست.

 

سازمان جهانی کار در گزارش خود با عنوان ” اشتغال جهانی و چشم انداز اجتماعی: روندهای ۲۰۱۸” به اندازه‌گیری نرخ اشتغال و شاخصه‌های اجتماعی در سطح جهانی و منطقه ای پرداخت و تعدیلات ساختاری و پیامدهای کیفیت شغل های آینده را تجزیه و تحلیل کرد. طبق این گزارش، پس از آن که اقتصاد جهان در سال ۲۰۱۶ رکورد رشد زیر ۳.۲ درصدی را شکست، رشد جهانی در سال ۲۰۱۷ به ۳.۶ درصد رسید که این گستردگی رشد با توسعه کشورهای در حال توسعه، نوظهور و توسعه یافته حاصل شد. به دلیل عادی شدن فعالیت‌های اقتصادی در بسیاری از اقتصادهای بزرگ، نبودن سیاست‌های محرک موثر و باقی ماندن سرمایه گذاری ثابت در سطح متوسط، رشد آینده هم احتمالا زیر ۴ درصد باقی خواهد ماند.

 

بنابر این گزارش، نرخ  هدف گذاری شده بیکاری جهانی پس از سه سال افزایش، در حال تغییر جهت است و احتمالا تا سال ۲۰۱۹ بدون تغییر باقی خواهد ماند با این حال، با ورود افراد بیشتر به بازار کار به نظر می رسد تعداد بیکاران در جهان در سال ۲۰۱۸ بالای ۱۹۲ میلیون نفر باقی بماند و در سال ۲۰۱۹ احتمالا ۱.۳ میلیون نفر بیشتر شود.

 

تعداد مشاغل آسیب‌پذیر رو به افزایش است

 

این گزارش هم چنین اشاره کرده است تعداد کارکنان شاغل در مشاغل آسیب پذیر چون افرادی که کار خود را راه اندازی کرده اند و یا مشاغل خانوادگی، در سال های پیش رو افزایش خواهد یافت. دستاوردهای موثری که در کاهش مشاغل آسیب پذیر به دست آمده بود هم از سال ۲۰۱۲ متوقف شده است. تخمین زده می شود در سال ۲۰۱۷ حدود ۴۲ درصد کارکنان ( ۱.۴ میلیارد نفر) در سراسر جهان در مشاغل آسیب پذیر مشغول بوده اند و انتظار می رود این نسبت به ویژه در کشورهای در حال توسعه و نوظهور بالا باقی بماند. (به ترتیب ۷۶ درصد و ۴۶ درصد) به طرز نگران کننده ای احتمال می رود تعداد افراد شاعل در مشاغل آسیب پذیر در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، سالانه ۱۷ میلیون نفر بیشتر شود.

 

نرخ کند کاهش تعداد شاغلان زیر خط فقر

 

طبق این گزارش، بازار جهانی کار پیشرفت ضعیفی در مقابله با مساله شاغلان زیر خط فقر داشته است، در سال ۲۰۱۷ تعداد شاغلان زیر خط فقر گسترده باقی ماند و بیش از ۳۰۰ میلیون کارگر در کشورهای نوظهور و در حال توسعه، درآمد کمتر از ۱.۹۰ دلار در روز داشته اند.

 

استفان کان- کارشناس اقتصادی سازمان کار جهانی و مسئول این گزارش می‌گوید: در کشورهای در حال توسعه، پیشرفت در کاهش شاغلان فقیر در مقایسه با توسعه نیروی کار بسیار کم بوده است. انتظار می رود در سال‌های پیش رو تعداد شاغلانی که در فقر مطلق زندگی می کنند بالای ۱۱۴ میلیون نفر باشد که ۴۰ درصد از کل شاغلان سال ۲۰۱۸ را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

از سوی دیگر، کشورهای نوظهور پیشرفت‌های موثری در کاهش شاغلان در وضعیت فقر مطلق داشته‌اند و برآورد می‌شود در سال ۲۰۱۷، ۱۹۰ میلیون نفر یعنی کمتر از ۸ درصد کارگران آن‌ها در فقر مطلق بوده اند.

 

شیوع فقر مطلق در بین شاغلان می‌تواند متوقف شود و احتمالا در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، سالانه ۱۰ میلیون نفر کمتر شود، هر چند که شاغلان فقیری که درآمد آن ها روزانه ۱.۹۰ تا ۳.۱۰دلار است، هم چنان تعداد بالایی از جمعیت شاغلان را تشکیل خواهند داد و ۴۳۰ میلیون نفر از کارگران کشورهای در حال توسعه و نوظهور را شامل خواهد شد.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.