سازمان ملل: کره شمالی معاهده آتش‌بس موقت را نقض کرده است


سازمان ملل: کره شمالی معاهده آتش‌بس موقت را نقض کرده است

  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل,کره شمالی

فرماندهی سازمان ملل اعلام کرد که کره شمالی با تیراندازی به سوی یک سرباز فراری این کشور در منطقه مرزی غیرنظامی شده بین دو کره معاهده آتش بس موقت را نقض کرده است. 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، سخنگوی فرماندهی سازمان ملل به خبرنگاران گفت: کره شمالی معاهده آتش بسی را که به جنگ دو کره پایان داد، با تیراندازی در مرز دو کره و عبور از آن برای تعقیب یک سرباز نقض کرده است.

 

چند روز پیش یک سرباز کره شمالی ابتدا با جیپ و سپس پای پیاده اقدام به فرار از کشورش کرد تا خود را به کره جنوبی برساند و نیروهای کره شمالی ۴۰ گلوله به سویش شلیک کردند که پنج گلوله به او اصابت کرد اما سرانجام این سرباز توسط سربازان کره جنوبی نجات یافت.

 

تصاویر ویدئویی نشان می‌دهد که این سرباز به یک جاده وارد شده و از مقابل سربازان کره شمالی که شوکه شده بودند، عبور کرد. این سربازان به دنبالش افتادند تا او را دستگیر کنند.

 

سربازان کره شمالی اقدام به تیراندازی به سوی این سرباز فرار کرده و این سرباز پنج بار مورد اصابت گلوله قرار گرفت اما با کمک نیروهای کره جنوبی نجات پیدا کرد. این سرباز فراری همچنان در بیمارستان است.

 

فرماندهی سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقام‌ها بابت این نقض از سوی کره شمالی آگاه شده و درخواست نشستی را برای بررسی این مساله و اقدامات برای جلوگیری از بروز چنین اقداماتی در آینده دادند.

 

کره شمالی تاکنون واکنشی نداده و رسانه دولتی این کشور در این باره گزارشی ارسال نکرده است. کره شمالی پیشتر سئول را به ربودن یا تحریک شهروندانش برای فرار متهم کرده بود. از پایان جنگ بین دو کره، ۳۰۰۰ شهروند کره شمالی از طریق چین به کره جنوبی گریخته‌اند.

 

دو کره از زمان پایان جنگ دو طرف از سال ۱۹۵۳ معاهده صلح امضا نکرده و در حالت آتش بس موقت قرار دارند. 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.