سئول: کره شمالی تمایل به گفتگو با آمریکا دارد


سئول: کره شمالی تمایل به گفتگو با آمریکا دارد

اخبار,اخبار بین الملل,کیم جونگ اون و دونالد ترامپ

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد، اعضای هیات عالی رتبه کره شمالی که برای حضور در مراسم اختتامیه بازی‌های المپیک زمستانی در کره جنوبی به سر می‌برند، گفته‌اند که پیونگ یانگ آماده مذاکره با آمریکاست.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد، این هیات در دیدار با مون جائه-این، رئیس جمهوری کره جنوبی در یک مکان ناشناس در پیونگ چانگ اعلام کرد که تحولات در روابط بین دو کره و آمریکا و کره شمالی باید در راستای یکدیگر باشد.

 

کره جنوبی در حالی خبر از تمایل کره شمالی به برگزاری مذاکره با آمریکا داد که کیم یونگ چول، رئیس سابق آژانس اطلاعات ارتش کره شمالی که در راس هیاتی در مراسم اختتامیه این بازی‌ها حضور دارد، با رئیس جمهوری کره جنوبی پیش از این مراسم دیدار کرد.

 

خبرگزاری یونهاپ نیز گزارش داد، این اظهارنظر از سوی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی چند ساعت پس از بیانیه‌ خشمگینانه کره شمالی مطرح شد که تحریم‌های جدید آمریکا علیه پیونگ یانگ را مصداقی برای جنگ دانست.

 

 ایوانکا ترامپ، دختر رئیس جمهوری آمریکا نیز در این مراسم حضور دارد. مقام‌های آمریکایی هرگونه دیدار با هیات کره شمالی را رد کرده‌اند.

 

آمریکا می‌گوید، کره شمالی‌ها در جریان مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی کره جنوبی حاضر به دیدار و گفتگو با مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نشدند.

 

این رویکرد پیونگ یانگ به عنوان راهی برای ایجاد شکاف میان سئول و واشنگتن دیده شده است.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.