زن حائض می تواند به مسجد برود (فتوای آبکی)

البانی و جواز ورود زن حائض به مسجد

البانی و جواز ورود زن حائض به مسجد

البانی که از سرشناسان وهابی است و از او به بخاری زمان تعبیر شده است در یکی دیگر از فتاوی خویش قائل به جواز ورود زن حائض به مسجد شده است. در حالی که این فتوا مخالف با روایات معتبر و صحیح السند می‌باشد. آن چه در این نوشتار به آن می‌پردازیم، نقد این ادعا می‌باشد.

البانی در پاسخ به سوالی درباره ورود زن حائض به مسجد، چنین می‌گوید: «جایز است که زن حائض وارد مسجد شود به دلیل این‌که اصل در اشیاء مباح بودن است و دلیلی در منع این عمل وجود ندارد.» [۱]

پاسخ:

از سایت دارالافتاء که وابسته وهابیون است، درباره ورود زن حائض به مسجد سوال شده است و در جواب گفته‌اند که: «حرام می‌باشد بر زن حائض و نفساء که داخل در مسجد شوند، فرقی هم ندارد که مسجد الحرام باشد یا مسجدی دیگر»

البانی و جواز ورود زن حائض به مسجد

در این سایت به روایتی صحیح السند استناد می‌کند که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمود که: « برای حائض و جنب دخول در مسجد جایز نمی‌باشد» [۲]

پس باید به البانی گفت که، بر چه اساس این فتوا را گفته است؟ آیا این فتوا بر اساس هوای نفس نیست؟ چطور البانی که ادعا می شود بخاری زمان است این فتوا را داده است؟

پی‌نوشت:

[۱]. البانی، المسائل العلمیه و المسائل الشرعیه، ص ۲۳۲، انتشارات: دار الضیاء
[۲]. بخاری، تاریخ کبیر، شماره حدیث ۱۷۱۰، محل نشر: بیروت، لبنان، سال انتشار ۲۰۰۱ میلادی، محقق: مصطفی عبدالقادر احمد عطا (لا أُحِلُّ الْمَسْجِدَ لِحَائِضٍ وَلا لِجُنُبٍ)

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.