زنگ هشدار منابع آبی به صدا درآمد


زنگ هشدار منابع آبی به صدا درآمد

اخبار,اخبار اجتماعی,منابع آب

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب گفت: در حال حاضر وضعیت منابع آبی در کشور مناسب نیست، چراکه براساس آمار، در ۵۰ سال گذشته میزان بارندگی‌ها در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد.

محمد حاج رسولی‌ها در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه میزان نزولات جوی با احتساب بارندگی‌های اخیر حدود ۷۳ میلی‌متر است، اظهار کرد: میزان بارش‌ها با کاهش بسیار زیادی نسبت به سال‌های قبل روبرو است؛ به گونه‌ای که هیچ سال شرایط به این روال نبوده لذا لازم است اقدامات ویژه‌ای در این خصوص انجام شود.

 

وی در خصوص وضعیت بارش‌ها در شش حوزه اصلی کشور، افزود: علی‌رغم اینکه در حوزه خزر و دریاچه ارومیه میزان کاهش بارندگی مشهود نیست اما در چهار حوزه دیگر وضعیت بارندگی‌ها بسیار پایین‌تر از حد نرمال بوده است.

 

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ادامه داد: طبق آمار در حوزه خزر و دریاچه ارومیه با کاهش حدود ۱۲ درصد و در چهار حوزه فلات مرکزی، خلیج فارس و دریای عمان و قره‌قوم با کاهش ۷۰ تا ۷۵ درصدی بارش‌ها نسبت به متوسط بلندمدت مواجه بوده‌ایم.

 

حاج‌ رسولی‌ها با تاکید بر این‌که وضعیت بارندگی در کشور بسیار نگران‌کننده است، اظهار کرد: در سال‌های قبل نیز رتبه ۴۸ و ۴۹ را در وضعیت بارندگی تجربه کرده‌ایم اما وضعیت منابع آبی اینگونه حکم می‌کند که امسال تمهیدات ویژه‌تری را در نظر بگیریم.

 

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال‌های گذشته برای تامین آب شرب مشترکان عنوان کرد: با مدیریت مخازن سدها توانستیم سال‌های آبی را مدیریت کنیم. امسال نیز امیدواریم که مشکلی در تامین منابع آب ایجاد نشود.

 

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب یکی دیگر از مشکلات حوزه منابع آبی را کاهش آب‌های زیرزمینی دانست و افزود: در این بخش نیز لازم است که مشترکان مدیریت داشته باشند؛ به گونه‌ای که در برداشت از چاه‌های مربوط به آب شرب ملاحظات لازم را انجام دهند.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.