رییس شورای شهر تهران: تهران ۲ برابر استاندارد جهانی زباله تولید می‌کند


رییس شورای شهر تهران: تهران ۲ برابر استاندارد جهانی زباله تولید می‌کند

  اخبار  اجتماعی ,خبرهای   اجتماعی , رییس شورای شهر تهران
رئیس شورای شهر تهران صبح امروز به همراه سردار مهماندار، رئیس پلیس تهران، یزدانی، معاون خدمات شهری شهردار تهران و حسین نقاشی، معاون ارتباطات و امور بین الملل شورای شهر تهران از مرکز پردازش و دفن زباله آراد کوه بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، محسن هاشمی در جریان این بازدید گفت: مهمترین اولویت شهرداری موضوع خدمات شهری  است و مهمترین اولویت خدمات شهری تمدیریت پسماند شهری است.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه تهران ۲برابر استاندارد جهانی تولید زباله دارد تصریح کرد:  امروز سرانه تولید زباله در جنوب شهر ۱۸۰ گرم و در شمال شهر۴۰۰ گرم بیشتر و ۱۲۰۰ گرم است.

 

رییس شورای شهر تهران گفت: متاسفانه نه تنها زباله در شهر درآمد ندارد بلکه هزینه ای زیاد و در حدود ۸۰۰ میلیارد تومان نیز برای شهروندان دارد.

 

وی با بیان اینکه در شهر تهران ۸ تا ۹ هزار تن در مجموع انواع، زباله تولید می شود تاکید کرد: موضوع پسمانده از اولویت های شهر تهران است و باید سرمایه گذاری صحیح در خصوص آن صورت گیرد ضمن اینکه در گذشته نیز زحمات خوبی در این خصوص کشیده شده است.

 

هاشمی تاکید کرد: علی رغم تولید این حجم از زباله تهران نسبت به جهان در مدیریت پسماند وضعیت بدی ندارد و موضوع تنها عدم کسب درآمد است.

 

وی تصریح کرد: موضوع تفکیک از مبدا نقش زیادی در تولید زباله دارد که امروز با مشکل در خصوص آن مواجهیم که باید با فرهنگ سازی این موضوع را در شهر اجرایی کرد تا بتوانیم حجم زباله ها را کاهش دهیم.

 

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: پس از تفکیک از مبدا موضوع تبدیل زباله به انرژی و کمپوست است تا بتوانیم از آن تولید درآمد کنیم.

 

وی اظهار داشت: با وجود این حجم از زباله می توان انتظار تولید ۵۰ مگاوات برق و ۲ تا ۳ هزار تن کمپوست را داشت.

 

وی گفت: با شکل گیری چنین تولیدی در ابتدا می توان هزینه مدیریت پسماند را پوشش داد و در مرحله بعد با مناسب سازی قیمت خرید برق از سوی وزارت نیرو درآمدی ۴۰۰ میلیارد تومانی را نیز شاهد بود.

 

وی در پایان به بازدید خود و گفتگو با پاک بانان اشاره کرد و گفت: پاک بانان از زحمت کش ترین و محرومترین اقشار هستند که این بازدید ضمن بازدید از مجموعه برای گفتگو و اعلام تبریک عید به آنها انجام شد.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.