ریزش مو های مردان به این دلایل است


ریزش مو های مردان به این دلایل است

علت ریزش مو در مردان‎

 

باید با یک متخصص صحبت کنید تا متوجه شوید چه چیزی باعث افزایش سرعت ریزش موهایتان شده است. اما در ادامه می خواهیم دلایلی که باعث افزایش سرعت ریزش مو می شود را به شما معرفی کنیم.

 

علت ریزش مو در مردان

تا حدود زیادی شایع ترین دلیل ریزش مو در مردان همان الگوی ریزش موی مردانه است که به دلیل افزایش حساسیت به هورمون دی هیدروتستوسترون اتفاق می افتد. ریزش مو تا درجه ای کاملا طبیعی است. در واقع مردان روزی ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو از دست می دهند. تا حدود زیادی شایع ترین دلیل ریزش مو در مردان همان الگوی ریزش موی مردانه است که به دلیل افزایش حساسیت به هورمون دی هیدروتستوسترون اتفاق می افتد. با وجود اینکه ۵۰ درصد از مردان تا حدودی ریزش مو را تا سن ۵۰ سالگی تجربه می کنند اما ریزش مو می تواند زودتر نیز اتفاق بیافتد، البته اگر استعداد ژنتیکی ریزش مو را داشته باشید.

 

اما اگر کمتراز ۵۰ سال سن دارید و مرتب تارهای موی خود را روی بالش در حمام و یا روی لباس هایتان می بینید باید حواستان را جمع کنید مخصوصا اگر خط موها در حال بالا رفتن است ( یکی از شایع ترین نشانه های کچلی در مردان ). این می تواند بدان معنا باشد که موهای خود را با سرعتی غیر طبیعی از دست می دهید. 

  

شوره سر و ریزش مو

بیش از ۴۰ درصد آقایان شوره دارند. شوره زمانی اتفاق می افتد که کفِ سر پوستش ( پوست مرده ) جدا می شود، بنابراین پوسته های سفیدی روی شانه یا کمر دیده می شود. علت شوره از تغییرات یا نوسانات هورمونی و تولید چربی بیش از حد پوست ریشه می گیرد.

خبر خوب اینکه شوره سر را می توان درمان کرد و امکان التیامش نیز بالا است. اگر شوره سر با ریزش مو در ارتباط باشد و سریع درمان شود می توانید ۸ ماه پس از درمان شاهد رشد چشم گیر موهای خود باشید.

  

پسوریازیس و ریزش مو

پسوریازیس یک مشکل خود ایمنی است که باعث تغییر شدید سلول های پوست و همچنین فلس های ضخیم سفید روی پوسته کف سر می شود. در صورت کندن این فلس ها ممکن است پوست سر خونریزی کند.

 

پسوریازیس کفِ سر ممکن است موجب ریزش مو شود چون ممکن است برای التیام خارش حاصل از این وضعیت به شدت سر را بخارانید و همین موجب ریزش موها می شود.

 

برای کاهش خارش پوست سر و ریزش مو، استفاده خود از سشوار و اتو مو را کم کنید چون موجب گرم شدن کفِ سر می شوند. همچنین قرار دادن یک پک خنک کننده و یا حوله ای سرد روی قسمت تحریک شده می تواند کمکتان کند. همچنین شامپوهای مختلفی نیز وجود دارند که می توانند به التیام این مشکل کمک کنند.

 

در موردهای شدید تر یک متخصص پوست می تواند داروهای خوراکی، کرم های موضعی، پماد و همچنین درمان با نور ماورا بنفش تجویز کند. با اینکه نمی توانید به صورت کامل جلوی حملات پسوریازیس را بگیرید اما می توانید شرایط را کنترل کنید. با پزشکتان درباره راه هایی که می توانید استرس را کنترل کنید و دیگر روش های افزایش سلامت صحبت کنید.

 

شایع ترین دلیل ریزش مو در مردان همان الگوی ریزش موی مردانه است‎

 

کرم حلقه ای و ریزش مو

کرم حلقه ای یک نوع عفونت قارچی است که موجب به وجود آمدن تکه های قرمز رنگ روی پوست سر می شود. با اینکه ممکن است هر جای بدنتان دچار این عفونت شود اگر چنین مشکلی روی سر و یا ریش ها پیش بیاید می تواند باعث ریزش موی یک قسمت از منطقه شود. همین که منطقه با استفاده از داروهای خوراکی ضد قارچ التیام پیدا کرد موهای آن قسمت در عرض ۶ تا ۱۲ ماه مجدد رشد می کند. اما همچنان احتمالش وجود دارد که ریزش مو دائمی باشد.

  

کم کاری تیروئید و ریزش مو

با اینکه چنین حالتی بیشتر در میان زنان متداول است، کم کاری تیروئید در مردان می تواند باعث خستگی، یبوست، افزایش وزن غیر عادی، مشکل در تمرکز، افسردگی و حدس بزنید دیگر چه؟ بله ریزش مو می شود.

 

مو، ناخن و پوست ضعیف و شکننده می شوند، به طوری که ممکن است متوجه نازک شدن موها و کندی رشد موهای صورت شوید. اگر شک دارید که دچار کم کاری تیروئید هستید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

  

استایل بیش از حد

اگر موهای بلندی دارید فشار بیش از حد به خاطر محکم بستن و دم اسبی بستن مو می تواند باعث ضعیف شدن فولیکول ها شود و موجب از دست دادن مو و حجمش شود. به همین دلیل است که نباید موها را خیلی محکم بست. همچنین تا جای ممکن نباید از مواد شیمیایی و ابزار گرم استفاده کنید.

 

اگر مرتب از محصولات مخصوص استایل مو استفاده می کنید، وکس و ژل مستقیما با ریزش مو ارتباط ندارند اما با استفاده طولانی مدت می توانند بدنه مو را ضعیف کنند و باعث شکنندگی و آسیب پذیری در برابر شکستگی شوند. پلی اتیلن گلیکول و الکل هر دو می توانند موها را خشک و شکننده کنند، بنابراین محصولاتی که بر پایه آب هستند بسیار برای موها سالمترند.

  

رنگ کردن موها و ریزش مو

حدود ۷ درصد از مردان موی خود را رنگ می کنند. اگر شما یکی از آنها هستید عادت به رنگ کردن موها می تواند باعث ضعیف شدن مو شود. بسیاری از رنگ موها حاوی paraphenylendiamine هستند که خطر ریزش مو را افزایش می دهد. سعی کنید بین رنگ کردن موها چند ماه به خود استراحت دهید تا از ضعیف شدن فولیکول های مو پیشگیری شود.

 

منبع : kermany.com

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.