روند رو به رشد سفر و گردشگری در سال ۲۰۱۸


روند رو به رشد سفر و گردشگری در سال ۲۰۱۸

گرایش های سفر در سال گذشته، واقعیت های سفر در امسال هستند. در این مقاله بر اساس تحقیق های گوناگون آنچه انتظار می رود در سال ۲۰۱۸ به نسبت سال ۲۰۱۷ در زمینه سفر و گردشگری پیش آید را برای شما شرح می دهیم:

مقاصد نامعلوم

رزرو اقامتگاه,رزرو هتل,رزرو آنلاین هتل

با توجه به مشکلات رو به رشد درباره توریسم بیش از ظرفیت در شهرهای بزرگ، گردشگران در سال جدید بیشتر به دنبال مقاصد و مسیرهای کمتر دیده شده هستند. در کشور ما نیز در شهرهایی همچون همچون مشهد که با توجه به حجم انبوه مسافر و مشکلاتی که به دنبال دارد همچون ترافیک های سنگین، آلودگی و…. مردم محلی مشهد ترجیح می دهد در ایام تعطیلی از شهرهای خود بیرون بروند چرا که کیفیت زندگی در این ایام تحت تاثیر قرار گرفته و رو به افول است. با توجه به این موارد در سال جدید مردم بیشتر تمایل دارند تا به جای سفر به شهرهای بزرگ و مملو از جمعیت به شهرهای دیدنی و کوچک تر اطراف سفر کنند. به عنوان مثال به جای رزرو هتل در مشهد، به دنبال رزرو اقامتگاه های بومگردی و بکر و کمتر دیده نشده در اطراف این شهر باشند یا شهرهای کوچک تر همچون نیشابور که مملو از آثار تاریخی و دیدنی های طبیعی زیباست را جایگزین قرار دهند.

توریسم آشپزی

رزرو اقامتگاه,رزرو هتل,رزرو آنلاین هتل

در سال گذشته هر چیز مربوط به غذا تحت تاثیر تصاویر غذاهای جذاب و رستوران های لوکس در اینستاگرام بود. آینده توریسم آشپزی از رفتن به رستوران های مشهور جلوگیری کرده و به سمت تجربه غذاهای اصیل و با قدمت میل می کند. بازدید از بازارهای محلی و غذا خوردن با مردم بومی حتی در خانه های آنها گرایش جدید و جذابی برای مسافرانی است که در جستجوی مقاصد بکر و کشف نشده است.

سفر و کار

رزرو اقامتگاه,رزرو هتل,رزرو آنلاین هتل

 
در سال گذشته سفرهای کاری بیشتر به این شیوه بود که کارمندان بعد از ماموریت کاری چند روز اضافه را برای استراحت و گردش در شهر مقصد می ماندند. امسال اما گسترش سفرهای کاری در حد چند روز کافی نخواهد بود. در عوض با توجه به رشد و پیشرفت تکنولوژی و فراهم بودن اینترنت پر سرعت در هر مکانی، کار کردن به صورت دورکاری و به عنوان یک نیروی تمام وقت یا حتی نیمه وقت در سراسر جهان بسیار رایج  و رو به گسترش است. با این شرایط در حالی که برای یک هفته اقدام به رزرو هتل در کیش کرده و در حال تفریح و سیاحت در این شهر ساحلی هستید همزمان کارهای روزانه را نیز پیگیری کرده و کسب درآمد می کنید.

هتل های متمرکز بر اجتماع
بسیاری از هتل ها تلاش خود را در سال جاری، به جای افزایش اتاق های فردی، بر روی ایجاد فضاهای بزرگ اجتماعی متمرکز کرده اند. امروزه مسافران بیشتر به دنبال اقامتگاه ها و هتل هایی هستند که در عین حفظ حریم شخصی آنها، دارای فضاهای طراحی شده ای هستند تا بتوانند دور هم جمع شوند. حتی در زمان رزرو هتل، دارا بودن کافی شاپ هایی که ۲۴ ساعت خدمات ارائه می دهند نیز یک امتیاز خوب برای هتل ها به شمار می رود چرا که به معاشرت بیشتر افراد با یکدیگر کمک می کند.

تکنولوژی جدید هتل

رزرو اقامتگاه,رزرو هتل,رزرو آنلاین هتل

 
سرمایه گذاری بر تکنولوژی های جدید یک اولویت برای هتل ها در سال جدید به شمار می رود. به عنوان مثال از آنجایی که شهر تهران مقصد بسیار از مسافران تجاری است، در زمان رزرو هتل در تهران می توانید به اهمیت داشتن اینترنت پر سرعت در هتل پی ببرید. از این رو اکثر هتل ها در تلاش برای فراهم آوردن اینترنت پر سرعت با پهنای باند بالا برای میهمانان خود هستند. همچنین اهمیت به مواردی همچون استفاده از هوش مصنوعی در جهت هوشمند سازی هرچه بیشتر هتل در قسمت هایی همچون چک کردن خودکار ورود و خروج در سال جدید بسیار مورد توجه قرار دارد.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.