روش هایی ساده برای داشتن پوستی روشن و شفاف

روش هایی ساده برای داشتن پوستی روشن و شفاف

با کمی تغییرات مراقبت‌های تازه‌ای را برای سلامت و زیبایی صورت‌تان آغاز کنید

اگر داشتن پوستی بی‌نقص و زیبا را یک آرزوی محال می‌دانید، سخت در اشتباه هستید، به‌ویژه با این تنوع در سبک مراقبت، ترمیم و درمان‌های پیشرفته که این روزها جایی برای نگرانی باقی نمی‌گذارد.

اما بهتر نیست تا کار به جای باریک نکشیده، خودمان را برای مقابله با هر نوع تغییر ناخوشایند روی پوست مجهز کنیم؟ تیرگی و غیریکنواخت شدن رنگ پوست یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که خانم‌ها در هر سنی از مشاهده آن در مقابل آینه واهمه دارند. پس برای رفع آن راهنمایی‌های دکتر مجید میرزاخانی درباره همه راه‌حل‌های روشن کردن پوست را بخوانید و با کمی تغییرات مراقبت‌های تازه‌ای را برای سلامت و زیبایی صورت‌تان آغاز کنید.

چرا پوست تیره می‌شود‌؟ 

ملانین‌ها همان رنگدانه‌های تعیین‌کننده رنگ پوست ما هستند که هر قدر میزان این رنگدانه در پوست بیشتر باشد پوست تیره‌تر خواهد بود. حالا چه به‌طور ژنتیکی و چه به‌صورت اکتسابی که بر اثر تداخل عوامل مختلف پوست روشن به مرور تیره می‌شود. اما مسئله مهم اینجاست که کیفیت و سلامت رنگدانه‌های پوست رابطه مستقیمی با میزان مراقبت و سبک زندگی سالم یا ناسالم ما دارد.

اگر برای این اتفاق دنبال علت می‌گردید، می‌توانید با خود مرور کنید که پوست صورت‌تان در طول روز بدون حفاظت تا چه میزان درمعرض نور خورشید قرار دارد؟ از سلامت جسمی خود به‌ویژه معده و کبد اطمینان دارید؟ دور بودن از ترس، استرس، ناامیدی و حسادت چقدر برای‌تان اهمیت دارد؟ ورزش، خواب کافی و پیروی کردن از یک رژیم غذایی سالم را جدی گرفته‌اید؟ همه این فاکتورها به تنهایی تبدیل به اختلال برای تغییر در هورمون‌ها و تاثیر روی رنگدانه‌ها شده و درنهایت باعث تغییر رنگ پوست و بروز لک‌های تیره صورت می‌شوند. اما برای اینکه راه پرپیچ و خم مقابله با این تیرگی را بیاموزید، باید روش مراقبت از پوست خود را تغییر داده و دستی هم به سر و روی عادات غذایی و سبک زندگی خود بکشید.

روش‌های طبیعی برای روشن کردن پوست 

برای روشن کردن پوست صورت ابتدا باید به فکر سلامت و زیبایی درون خود باشید. پس اگر قرار است با روش‌های طبیعی، بدون زحمت و هزینه رنگ و بافت پوست خود را به سمت بهتر و زیباتر شدن هدایت کنید باید به‌دنبال منشا مشکل پوستی خود بگردید. از آنجا که تیرگی پوست بیشتر به علت نامناسب بودن تغذیه، پیروی از سبک زندگی ناسالم و قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض نور خورشید یا ابتلا به برخی بیماری‌ها به وجود می‌آید، باید با کمی تغییر، استفاده کافی از میوه و سبزیجات، نوشیدن آب کافی و دوری از استرس، تنش را در شروع کار از قلم نیندازید.

تا می‌توانید توت‌فرنگی، لیمو، آناناس، اسفناج، کرم بروکلی و گوجه‌فرنگی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا در کنار خاصیت آنها در روشن کردن پوست، ویتامین‌های لازم برای استحکام و شفافیت پوست صورت تامین شود. نوشیدن شیرتازه، آبمیوه‌های طبیعی و آب کافی را هم فراموش نکنید.

ورزش منظم از قدم‌های دیگری است که باید از همین حالا در برنامه روزانه‌تان جایی برای آن درنظر بگیرید تا به وسیله آن سلول‌های پوست نفسی تازه کنند.

مراقبت از پوست در برابر آفتاب را تا می‌توانید جدی بگیرید و با سلاح‌هایی مانند ضدآفتاب مناسب، کلاه لبه‌دار و عینک دودی از تیره شدن پوست خود با بروز لک‌ها جلوگیری کنید.

سلامت و زیبایی پوست‌تان را هر روز با تمیز کردن آن نه فقط با شستن آب بلکه به کمک پاک‌کننده‌های ملایم و با برداشتن آلودگی‌ها از عمق، تمدید کنید.

با تغییر سبک زندگی خودتان را از استرس‌ها و ترس‌ها جدا کنید و برای آرامش خود از ورزش، مطالعه، معاشرت با دوستان و پیاده‌روی کمک بگیرید.

 همه روش های روشن کردن پوست 

اگر با وجود همه مراقبت‌ها همچنان از تیره بودن پوست خود ناامید هستید، می‌توانید رنگ پوست خود را با انواع روش‌های درمانی که این روزها برای روشن شدن پوست به‌کار می‌رود، بسپارید. اقداماتی که طی یک فرآیند ترمیمی تا حد زیادی از میزان تغییر رنگ و تیرگی به وجود آمده می‌کاهد. اما معروف‌ترین روش‌ها برای روشن کردن پوست کدامند:

کرم و سرم‌های روشن‌کننده: برای بازیابی زیبایی طبیعی پوست محصولات باکیفیتی در بازار به شکل کرم، روغن و سرم‌های مغذی و ضدلک موجود است که در صورت استفاده به‌موقع از آنها لک‌های پیری، بارداری، آفتاب و تیرگی و غیریکنواختی رنگ پوست درمان شده و پوست روشن و شاداب می‌شود. پس برای برطرف کردن تیرگی‌های ناشی از تجمع رنگدانه‌ها می‌توانید با مشورت یکی از بهترین محصولات را برای استفاده انتخاب کنید.

لیزر فرکشنال: یکی از روش‌های نه‌چندان تازه که تاثیرات چشمگیری روی سفیدی پوست شما دارد همین روش لیزر درمانی است که طی آن برای سفید کردن پوست از اشعه فروسرخ استفاده شده و با برداشتن لایه‌ای نازک از پوست موجب تحریک ساخت کلاژن‌ها و یکدست شدن رنگ و حالت چهره می‌شود.

میکرودرم: شما برای روشن کردن پوست می‌توانید سراغ نوع میکرودرم ابریژن را هم بگیرید. یکی از روش‌های تازه‌وارد، ایمن و موثر که با ازبین بردن سلول‌های مرده از سطح پوست به افراد کمک می‌کند تا از شر چین و چروک‌ها، انواع لک به‌ویژه لکه‌های پیری و بارداری و خطوط و دیگر مشکلات پوستی خلاص شوند.

پیلینگ: یکی از روش‌های ترمیم رنگ پوست صورت همین روش پیلینگ شیمیایی است که به کمک آن بعد از جدا کردن لایه‌های بالایی، ابتدا پوست خود را برای بازسازی تحریک کرده و با کلاژن‌سازی مجدد پوست شروع به روشن شدن می‌کند. درنتیجه با این روش به مرور مشکلات ناشی از لک‌های نور خورشید، مشکلات تغییر رنگ پوست، چین و چروک، بافت و ظاهر کلی پوست بهبود پیدا خواهد کرد.

روش‌های خانگی را برای روشن کردن پوست امتحان کنید: 

بخور: اگر به‌دنبال معجزه برای سفیدی، زیبایی و شفافیت پوست خود هستید، اگر دستگاه بخور ندارید لطفا یک قابلمه آبجوش را روی شعله ملایم گاز قرار دهید. اگر پوست‌تان خشک و حساس است از بابونه خشک و اگر چرب از مخلوط آویشن و نعناع خشک و کمی آبلیموی تازه برای اضافه کردن به آب استفاده کنید.

بعد از قل زدن‌های آرام آب درون قابلمه، سر خود را با حوله بپوشانید و صورت‌تان را کاملا درمعرض بخار آب قرار دهید. پوست را برای ۱۰دقیقه بخور داده و پس از آن صورت را با آب خیلی سرد آبکشی کنید. رطوبت پوست را با دستمال کاغذی به آهستگی خشک کنید و درنهایت کمی کرم ویتامین A یا وازلین روی آن بمالید. با این شیوه روشن شدن پوست‌تان بعد از چند هفته قطعی است.

ماسک توت‌فرنگی: یک پیشنهاد فوق‌العاده برای روشن شدن پوست صورت شما. برای تهیه این ماسک چند توت‌فرنگی را له و یک قاشق غذاخوری آب لیموترش به آن اضافه کنید. آن را روی کل صورت قرار دهید و بعد از ۱۵دقیقه با آب گرم بشویید. با این روش به‌راحتی از تغییر رنگ پوست جلوگیری می‌کنید.

ماسک آرد نخودچی و زردچوبه: سه قاشق آرد نخودچی را با نوک قاشق چای‌خوری زردچوبه مخلوط کنید و کمی روغن‌زیتون درون آن بریزید. حالا خمیر به‌دست آمده را برای حدود ۲۰دقیقه روی پوست‌تان قرار دهید و درنهایت آبکشی کنید تا پوست تمیز و روشن شده و برای بازسازی آماده شود.

ماسک سفیده تخم‌مرغ: اگر برای سفید شدن پوست‌تان عجله دارید، یک عدد سفیده تخم‌مرغ را هم بزنید تا شبیه کف شود. حالا به آرامی آن را روی پوست خود بمالید و حدود ۲۰دقیقه صبر کنید و بعد صورت‌تان را با آب ولرم و در آخر آب سرد آبکشی کنید. با این روش پوست‌تان در کمترین زمان تغییرات زیادی خواهد کرد.

منبع: بهداشت نیوز

نوشته های مشابه

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.