روسیه: آمریکا نمی تواند ایران را محکوم کند چون خودش تظاهرات جنبش "وال استریت" و آشوب های "فرگوسن" را سرکوب کرد


روسیه: آمریکا نمی تواند ایران را محکوم کند چون خودش تظاهرات جنبش "وال استریت" و آشوب های "فرگوسن" را سرکوب کرد

در روزهای گذشته برخی سیاستمداران روسیه نیز در صفحات مجازی خود رفتار کنونی دولتمردان آمریکا را با رفتار ۷ سال پیش واشنگتن در آغاز ناآرامی ها در سوریه مقایسه کرده و به واشنگتن در این باره هشدار داده اند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به اظهارات چند روز گذشته مقامات آمریکا در اعلام همبستگی با معترضان ایران و محکومیت آنچه که سرکوب تظاهرات کنندگان در ایران خوانده اند، واکنش نشان داد.

 

به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت “نیوزویک”، روسیه که پیشتر خواهان عدم دخالت کشورهای خارجی در بحران داخلی اخیر در ایران شده، ایالات متحده آمریکا را مرجع صالحی برای محکوم کردن وقایع جاری در ایران ندانسته چون بنا به موضع مسکو مقامات آمریکا خودشان در سال های گذشته تظاهرات اعتراضی در کشورشان را سرکوب کرده اند.

 

خانم ” ماریا زاخاروا” سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه دیروز در صفحه فیسبوک خود نوشت: “شکی نیست که نماینده دایم آمریکا در سازمان ملل – خانم نیکی هیلی- حرف هایی برای گفتن به دنیا دارد، از جمله ایالات متحده آمریکا می تواند تجربه خود در سرکوب معترضان را با جهان به اشتراک بگذارد؛ مثلا می تواند جزییات دستگیری‌های گسترده و چگونگی خفه کردن جنبش اعتراضی وال استریت و یا طرز فرونشاندن اعتراضات شهر فرگوسن در ایالت میسوری را بیان کند.”

 

” ماریا زاخاروا” سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,روسیه

گفتنی است دفتر نمایندگی روسیه در سازمان ملل دیروز این واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در قبال سخنان نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره اعتراضات ایران را در شبکه های اجتماعی منتسب به خود به اشتراک گذاشته است.

 

ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۱ مواجه با موجی از تظاهرات سراسری در شهرهای مختلف آمریکا موسوم به “جنبش ضد نابرابری وال استریت” بود که منجر به یکی از شدیدترین تظاهرات و درگیری های خیابانی بین معترضان و پلیس شد.

 

همچنین در سال ۲۰۱۴ در اثر شلیک پلیس به یک نوجوان سیاه پوست در شهر فرگوسن ایالت میسوری آمریکا آشوب های بسیار گسترده ای به وجود آمد که به درگیری شدید بین پلیس و معترضان غالبا سیاه پوست انجامید که در نهایت منجر به ورود نیروهای گارد ملی آمریکا برای فرونشاندن اعتراضات شد.

 

 گفتنی است در روزهای گذشته  برخی دیگر از نمایندگان دوما و سیاستمداران و مقامات روسیه نیز در صفحات مجازی خود از رویکرد دولت آمریکا در قبال تحولات ایران انتقاد کرده و به واشنگتن درباره مداخله در بحران داخلی ایران هشدار داده اند. این سیاستمداران روس به ویژه با یادآوری سیاست‌های آمریکا در قبال اعتراضات سوریه در ۷ سال پیش گفته اند نتیجه آن مداخلات به قیمت یک جنگ داخلی ویرانگر و نابود شدن کشور سوریه تمام شد.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.