روایت نیکی کریمی از دیدار با نویسنده تازه درگذشته


روایت نیکی کریمی از دیدار با نویسنده تازه درگذشته

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

نیکی کریمی از چگونگی گرفتن مجوز ساخت فیلمی براساس کتاب «فصل نان» از علی‌اشرف درویشیان گفت.

به گزارش خبرآنلاین، در پی درگذشت علی‌اشرف درویشیان، نویسنده پیشکسوت و تاثیرگذار کرمانشاهی نیکی کریمی در صفحه اینستاگرامش نوشت: «علی‌اشرف درویشیان را زمستان دو سال بیش دیدم. بعد از اکران «شیفت شب» اولین تصویری که بی‌وقفه به ذهنم می‌آمد جلد آبی رنگ «فصل نان» بود. نشستم و دوباره همه کارهایش را خواندم.

 

جمعه بعدازظهری کرج به دیدارش رفتم. با خودش، خانومش و پسرش که تازه از آلمان برگشته بود دو سه ساعتی از دوران کار و معلمی‌اش، کتاب، مهاجرت و عشق حرف زدیم. ما حرف می‌زدیم و او نگاه می‌کرد. آخر سر مجوز ساخت فیلم سینمایی براساس «فصل نان» را به من داد.

 

به شدت تصویری می‌نوشت و عمیقا تاثیر می‌گذاشت. چون خودش تجربه کرده بود آدم‌هایش را باور می‌کردیم. آن زمستان با او و قصه‌هایش گذشت. خواندیم و حرف زدیم و سیناپس «عشق و کاهگل» را با علی اصغری نوشتیم. یکی از نویسندگان مهم و تاثیرگذار کودکی و همیشه من بود. تسلیت به خانواده محترمش.»

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

علی‌اشرف درویشیان روز گذشته، پنجشنبه چهارم آبان بر اثر بیماری در سن ۷۶ سالگی دار فانی را وداع گفت.

 

از این نویسنده پیشکسوت آثار متعددی منتشر شده است که «بیستون»، «آبشوران»، «فصل نان»، «همراه آهنگ‌های بابام»، «گل طلا و کلاش قرمز»، «ابر سیاه هزارچشم»، «روزنامه دیواری مدرسه ما»، «رنگینه»، «کی برمی‌گردی داداش جان»، «آتش در کتابخانه بچه‌ها»، «چون و چرا»، «داستان‌های محبوب من» (با همکاری رضا خندان مهابادی)، «سلول ۱۸»، «سی‌ودو سال مقاومت در زندان‌های شاه» و «افسانه‌ها و متل‌های کردی» از آن جمله‌اند.

 

«سال‌های ابری» (۲ جلد)، «درشتی»، مجموعه ۲۰ جلدی «فرهنگ افسانه‌های مردم ایران» (با همکاری رضا خندان مهابادی)، «واژه‌نامه گویش کرمانشاهی»، «یادمان صمد» (صمد بهرنگی)، «شب آبستن»، «از این ولایت»، «قصه‌های آن سال‌ها»، «هفت مرد، هفت داستان»، «خاطرات صفر خان» (صفر قهرمانیان) و «دانه و پیمانه» (با همکاری رضا خندان مهابادی) نیز از دیگر آثار این نویسنده و پژوهشگر هستند.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.