روایت مهدی پاکدل از تنگه ابوقریب


روایت مهدی پاکدل از تنگه ابوقریب

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,مهدی پاکدل

بازیگر فیلم ‘تنگه ابوقریب’ گفت: تاثیری که فیلم تنگه ابوقریب می گذارد برای نسل جوان و نوجوان ایران است. این نسل باید با تاریخ و از دوران دفاع مقدس آشنا شود و این فیلم تصویری واضح از آن دوران به مخاطب ارائه داده است.

مهدی پاکدل بازیگر سینمای ایران که امسال با دو فیلم “تنگه ابوقریب” و “چهارراه استانبول” در جشنواره فیلم فجر حاضر شده بود در گفت‌وگو با میزان، درخصوص حضور خود در فیلم تنگه ابوقریب گفت: برای من همواره کار با بهرام توکلی مثل یک آرزو بوده است زیرا سینمای وی را به شدت دوست داشتم.

وی در همین راستا ادامه داد: امسال خوشبختانه توانستم با دو کارگردان محبوبم دو نقش بسیار متفاوت و تاثیرگذار را ایفا کنم. تمام تلاشم را انجام دادم این دو نقش را با اینکه از لحاظ مختصات فرماندهی به هم شبیه هستند به شکلی متفاوت بازی کنم.

بازیگر فیلم “چهارراه استانبول” بازی در فیلم “تنگه ابوقریب” را بی بدیل خواند و افزود: به شدت در فیلم تنگه ابوقریب احساس همذات پنداری داشتم و در بسیاری از صحنه ها متاثر می شدم. اکثر عوامل گروه ما در زمان جنگ حضور داشتند و تجربه آنها در درک فضای آن زمان به شدت به بازیگران کار کمک می کرد.

وی تاثیرگذاری فیلم تنگه ابوقریب را اتفاقی نادر در سینمای دفاع مقدس خواند و اذعان کرد: تاثیری که فیلم تنگه ابوقریب می گذارد برای نسل جوان و نوجوان ایران بوده و مخاطب اصلی ما همین نسل است. این نسل باید با تاریخ و از دوران دفاع مقدس آشنا شود و این فیلم تصویری واضح از آن دوران به مخاطب ارائه داده است. تمام فیلم تنگه ابوقریب برای تک تک بازیگران تکان دهنده بود و ما خودمان را دقیقاً در همان زمان تصور می کردیم.
 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,مهدی پاکدل

پاکدل با اشاره به شباهت ظاهری خود در دو فیلم حاضر در جشنواره فیلم فجر خاطرنشان کرد: فیلمبرداری هر دو فیلم همزمان شده بود و به همین دلیل نمی شد تفاوت بسیار زیادی در گریم داشت. البته شباهت ظاهری من در دو فیلم “تنگه ابوقریب” و “چهارراه استانبول” برای خود من جذاب بود. زیرا این دو شخصیت نشان دهنده یک قهرمان در دو برهه زمانی مهم در تاریخ ایران را نشان می داد. اینکه یک قهرمان در سال ۶۷ و یک قهرمان در سال ۹۵ را در کنار یکدیگر بازی کردم برای من اتفاق بسیار مهمی است. امیدوارم توانسته باشم تفاوت های میان این دو کاراکتر را در ریز جزییات نشان داده باشم.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.