رهبر اقلیت دموکرات در سنا: مذاکره با ترامپ مثل مذاکره با ژله است!


رهبر اقلیت دموکرات در سنا: مذاکره با ترامپ مثل مذاکره با ژله است!

  اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل , رهبر اقلیت دموکرات

به دنبال ناکامی دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در توافق برای تامین بودجه موقت دولت آمریکا و آغاز روند تعطیلی نهادهای دولت فدرال این کشور، رهبر اقلیت دموکرات در سنا ضمن انتقاد از رئیس‌جمهور آمریکا به عنوان یک “شریک غیرقابل اعتماد در مذاکرات”، با عصبانیت تاکید کرد که مذاکره با رئیس‌جمهور آمریکا همانند مذاکره با ژله است! 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، سناتور چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات در سنا گفت: در جریان مذاکره‌ای که روز جمعه در کاخ سفید با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا داشتم به او گفتم که ما دموکرات‌ها می‌خواهیم بالاترین بودجه نظامی در تاریخ را تصویب کنیم که بسیار بیشتر از بودجه درخواست شده رئیس‌جمهور است. من همچنین پیشنهاد دادم تا درخواست ترامپ برای ساخت دیواری در مرز آمریکا و مکزیک برای مذاکره مطرح شود.

 

وی افزود: ترامپ ابتدا با یک برنامه بودجه موقتی چهار یا پنج روزه برای دولت موافقت کرد تا به من و رهبران کنگره‌ای وقت کافی برای دستیابی به یک توافق برای تامین بودجه دولت بدهد اما سپس، رئیس‌جمهور تصمیم خود را عوض کرد. ترامپ چند ساعت بعد با من تماس گرفت و گفت شنیده‌ام که ما یک توافق سه هفته‌ای داریم اما من در پاسخ به او گفتم که نه آقای رئیس‌جمهور، هیچکس درباره یک توافق سه هفته‌ای صحبت نکرده است.

 

شومر در ادامه گفت: سپس چند ساعت بعد دوباره با من تماس گرفتند و گفتند ما به این توافق سه هفته‌ای نیاز داریم اما از نظر من چیزهایی که آنها می‌خواهند به هیچ عنوان درست نیست و خارج از محدوده مذاکرات است.

 

وی تاکید کرد: مذاکره با این کاخ سفید همانند مذاکره با ژله است! تقریبا مذاکره با این کاخ سفید غیرممکن است. به محض اینکه شما یک گام به جلو برمی‌دارید رئیس‌جمهور سه گام به عقب برمی‌دارد.

 

این اظهارات شومر پس از آن مطرح شد که به دنبال ناکامی کنگره برای توافق درخصوص تامین بودجه موقت دولت آمریکا، روند تعطیلی نهادهای دولت فدرال این کشور آغاز شد و قانونگذاران از روز شنبه تلاش‌ها برای دستیابی به یک توافق جدید برای تامین بودجه دولت ترامپ را آغاز کردند.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.