راهکار کمیسیون تلفیق برای بخشودگی جرائم مطالبات بانکی تصویب شد


راهکار کمیسیون تلفیق برای بخشودگی جرائم مطالبات بانکی تصویب شد

اخبار,اخبار اقتصادی,کمیسیون تلفیق

نمایندگان امروز جزء الحاقی ۶ تبصره ۵ را تصویب کردند که بر اساس آن با تسویه اصل و سود مطالبات بانک‌های موضوع این حکم، کلیه وجوه التزام (جرایم آن) بخشوده می‌شود و بانک‌ها هیچگونه ادعایی در این خصوص از دولت و بدهکاران که بدهی آنها تسویه شده نخواهند داشت.

یکی از موادی که در بررسی بودجه سال ۹۷ در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گرفت، راهکاری بود که اتفاقا غلامرضا تاجگردون رئیس این کمیسیون هم درباره آن در صفحه اینستاگرامی خود توضیح داده بود. براساس این بند دولت بدهی خود را به پیمانکاران از طریق تسویه بدهی پیمانکاران با بانک مرکزی تسویه می‌کند.

 

با این روش قسمتی از چرخه بدهی دولت، پیمانکاران، بانک‌ها و بانک مرکزی تسویه می‌شود و پیمانکاران می‌توانند در چرخه فعالیت حاضر شوند. تاجگردون امروز در توضیح این بند با تاکید بر موثر بودن چنین روشی با تاکید به کارشناسی بودن آن عنوان کرد با بررسی راهکارها و روش ها در کل دنیا به این نتیجه رسیده‌اند. 

 

به گزارش اعتمادآنلاین، بر همین اساس نمایندگان جزء الحاقی ۱ به تبصره ۵ را تصویب کردند که به موجب آن به دولت اجازه داده می‌شود درصورت درخواست متقاضیان، مطالبات قطعی اشخاص حقیقی و حقوقی، خصوصی و تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی و نیز شرکت‌های دولتی تابعه وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی بابت یارانه قیمت‌های تکلیفی از دولت، که در چهارچوب قوانین و مقررات مربوط تا پایان سال ۱۳۹۵ ایجاد شده است با بدهی اشخاص یاد شده به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی از طریق تسویه بدهی‌های بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی به بانک مرکزی که در چهارچوب مقررات مربوط تا پایان سال ۱۳۹۵ ایجاد شده، تا مبلغ یک میلیون میلیارد (۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال به صورت جمعی- خرجی از طریق انتشار اسناد تسویه خزانه، تسویه کند. مبلغ مزبور به عنوان بدهی دولت به بانک مرکزی ثبت می‌شود.

 

همچنین نمایندگان جزء الحاقی ۶ تبصره ۵ را نیز تصویب کردند که براساس این مصوبه همزمان با تسویه اصل و سود مطالبات بانک‌های موضوع این حکم، کلیه وجوه التزام (جرایم آن) بخشوده می‌شود و بانکها هیچگونه ادعایی در این خصوص از دولت و بدهکاران که بدهی آنها تسویه شده نخواهند داشت.

 

 اعتمادآنلاین

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.