راهکار شورای شهر برای معضل مگس‌های سفید تهران


راهکار شورای شهر برای معضل مگس‌های سفید تهران

  اخباراجتماعی  ,خبرهای اجتماعی ,مگس سفید

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در حوزه محیط زیست مورد بحث است موضوع سفیدبالک‌هاست گفت: مقرر شده با کاشت گونه‌های دیگری در میان درختان زیتون و توت و همچنین هرس و سوزاندن سرشاخه درختان در فصل زمستان جمعیت این حشرات را در شهر تهران کنترل کنیم. 

به گزارش ایسنا، زهرا صدراعظم نوری امروز در جلسه علنی شورای شهر تهران در تشریح گزارش ۱۰۰ روزه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا گفت: این کمیسیون در چهار محور سلامت، محیط زیست، ایمنی و مدیریت بحران و خدمات شهری فعالیت‌های خود را پیگیری می‌کند. چهار حوزه گسترده‌ای که با سه کمیته و کارگروه‌های ذیل این کمیته‌ها پیگیری می‌شوند و علاوه بر اینها موضوع باغات نیز به صورت جدی و به عنوان فعالیتی مضاعف در کمیسیون سلامت پیگیری می‌شود.

 

وی افزود: در این مدت از فعالیت شورا کمیسیون سلامت و محیط زیست ۲۸ جلسه برگزار کرده و ۱۲ جلسه توسط کمیته سلامت، ۱۲ جلسه توسط کمیسیون محیط زیست و ۱۱ جلسه نیز توسط کمیته ایمنی برگزار شده است. در همین مدت ۴۷ طرح در کمیسیون سلامت مورد بررسی قرار گرفته که عمدتا این طرح‌ها از دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران باقی مانده بودند و بعضا توسط شورا و شهرداری نیز طرح و لوایحی به شورا ارائه شده بود. در این مدت حدود ۱۱۰۷ نفر ساعت حضور اعضاء و کارشناسان در جلسات کمیسیون‌ها و کمیته‌ها بوده و ۴۸ نظر کارشناسی نیز در طرح‌ها و لوایح داده‌ایم.

 

وی ادامه داد: پنج معاونت و شرکت گزارش‌هایی را به کمیسیون سلامت ارائه کردند که همگی آنها مورد بررسی قرار گرفت. همچنین ۱۰ تذکر مجموعا توسط اعضای کمیسیون سلامت در صحن شورا قرائت شد و دو نطق پیش از دستور نیز در این مدت توسط اعضای این کمیسیون ارائه شده است.

 

وی با اشاره به سازمان‌ها و شرکت‌ها و معاونت‌هایی که با کمیسیون سلامت و محیط زیست شورا به صورت مستقیم در تماس هستند، گفت: جلساتی با سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، اداره کل سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران، سازمان هواشناسی، سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار، سازمان پسماند، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران، مدیریت محیط زیست، بوستان‌ها و فضای سبز برگزار شد و بازدیدی نیز توسط اعضای کمیسیون از این سازمان‌ها انجام گرفته است.

 

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه ساختار فعلی مرکز محیط زیست شهرداری تهران ساختاری موثر و منطقی است افزود: باید ساختار این مجموعه بهبود پیدا کند.

 

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: ما در پنجمین دوره شورای شهر با رای میلیونی مردم برای تغییر مدیریت ۱۴ ساله شهر تهران به شورا راه پیدا کرده‌ایم. مدیریت ۱۴ ساله گذشته با اقداماتی که برخی از آنها مثبت و برخی منفی قلمداد می‌شوند با رای مردم کار خود را به پایان داده و مردم تغییر رویکرد و ساختار را با رای میلیونی خود خواستار شدند.

 

وی افزود: شهر تهران با چالش‌های متفاوتی مواجه است که برای حل این چالش‌ها باید راهبردهایی برای مدت چهار سال فرصت داشته ارائه کند.

 

وی با اشاره به اینکه پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران بیش از آغاز به کار رسمی جلسات هم اندیشی خود را آغاز کرده بود، افزود: سه ماه قبل از آغاز به کار رسمی شورا ما جلسات خود را برگزار کردیم اما به هیچ گزارش موثقی دسترسی نداشتیم. در حال حاضر دسترسی به اطلاعات امکانپذیر شده اما سطح توقعات را متناسب با آنچه که در واقعیت وجود دارد باید تنظیم کنیم. با تمام محدودیت‌های موجود تلاش بسیار گسترده‌ای انجام شد. به شکلی که تمامی اعضای شورا تمام روزهای هفته را حضور داشته و دارند و در راستای حل چالش‌های شهر تهران تلاش می‌کنند.

 

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر چالش‌های جدی شهر تهران در حوزه محیط زیست و لزوم سیاستگذاری و تعیین راهبردهای دقیق برای حل آنها گفت: یکی از موضوعاتی که در حوزه محیط زیست مورد بحث است موضوع سفیدبالک‌هاست که در راستای حل معضل مقابله با این حشرات جلسات متعددی برگزار شد و نظرات کارشناسان مورد بررسی قرار گرفت همچنین گزارشی از سازمان فضای سبز شهر تهران در این راستا درخواست کردیم که مشاور پروژه برای پیگیری موضوع و ارائه گزارش در جلسه حاضر  و مقرر شد در بازه زمانی منطقی چند ساله اقدامات به شکلی صورت بگیرد که بتواند مسئله سفیدبالک‌ها را در شهر تهران کنترل کند.

 

وی تاکید کرد: بی تردید حشرات در محیط زیست قابل حل نیستند. می‌توانیم شرایطی را ایجاد کنیم که حضور آنها آسیب زا نباشد. نوع سیاستگذاری‌ها و اقدامات باید به گونه‌ای باشد که زمینه افزایش آنها را کنترل کند. مقرر شده با کاشت گونه‌های دیگری در میان درختان زیتون و توت و همچنین هرس و سوزاندن سرشاخه درختان در فصل زمستان جمعیت این حشرات را در شهر تهران کنترل کنیم.

 

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ارتقای ساختار سازمانی ستاد محیط زیست شهرداری تهران به مرکز و بروز برخی موازی‌کاری‌ها در میان بخش‌های مختلف شهرداری تهران به ویژه در حوزه محیط زیست، گفت: از اداره کل تشکیلات و همچنین مرکز محیط زیست شهرداری تهران درخواست کردیم که ساختاری مناسب پیشنهاد دهند تا مورد کارشناسی و نهایتا تصمیم گیری قرار گیرد. بی تردید این ساختار خیلی نمی‌تواند موثر باشد و منطقی نیز نخواهد بود. به ویژه در سطح مناطق که تاثیر مناسبی ندارد. قطعا جزو درخواست‌های ما این است که ساختار این مجموعه بهبود پیدا کند.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.