راهنمای خرید چمدان، ساک و کیف


راهنمای خرید چمدان، ساک و کیف

 

چه چیزی می خواهید، و قصد دارید چه استفاده ای از چمدان بکنید

 

در سالن فرودگاه ایستاده اید و یک صف کیف روی تسمه نقاله را تماشا می کنید. تمام کیف ها را به دنبال کیف تان با دقت نگاه می کنید و انتظار وقوع بدترین ها را دارید: ممکن است چمدانتان قر و ضربه خورده باشد و لباس تان از درزش آویزان باشد، یا بدتر اینکه اصلا خبری از کیف تان نباشد.

 

از ما خیلی سوال می شود که مسافران چگونه چمدان انتخاب کنند. که با توجه به تنوع چمدان، موجود بودن محصول در بازار، مقصد، و نوع حمل و نقلی که انتخاب می کنند، سوال بسیار به جایی است. مانند انتخاب ماشین یا لباس، بحث به اینجا ختم می شود که چه چیزی می خواهید، و قصد دارید چه استفاده ای از محصول بکنید.

 

برای کمک به تصمیم گیری، سوال های زیر را از خودتان بپرسید:

به چه سفر هایی می روید (مثلا هتل،  اردو، بین المللی)؟

 قصد انجام چه فعالیت هایی دارید (مثلا کوهنوردی، غواصی، دوچرخه سواری)؟

 چه مقدار وسیله می خواهید با خود ببرید؟

 

مقاومت پارچه های چمدان در برابر سایش و پارگی به خواص مواد، نوع و ضخامت بافت بستگی دارد

 

مواد مورد استفاده در ساخت چمدان و کیف

چرم و پارچه

 پارچه طبیعی یا مصنوعی؟

مواد طبیعی مورد استفاده در تولید ساک و چمدان شامل چرم، کرباس (کتان)، و دیگر الیاف طبیعی مانند کنف می باشند. مواد مصنوعی به طور معمول مبتنی بر نایلون یا پلی اتیلن می باشند، که دومی به طور فزاینده ای از بازیافت بطری های پلاستیکی، ساخته می شود.

 

پارچه ها بر اساس ضخامت الیاف طبقه بندی می شوند. مقاومت آنها در برابر سایش و پارگی به خواص مواد، نوع و ضخامت بافت بستگی دارد. در بسیاری از کیف ها، به خصوص کیف های فوق العاده سبک، پارچه های سبک را با مواد سنگین ترکیب، و مناطق در معرض سایش بالا را مانند گوشه ها و زیر تقویت می کنند.

 

بسیاری از مواد مصنوعی دارای روکش ضد آب داخلی و روکش های ترکیبی ضد لک و دافع آب، بر رویه خارجی می باشند.

 

 چرم

چرم اعلا “رویه بالایی” و “رویه کامل” متشکل از خارجی ترین لایه پوست، که سخت ترین و مسطح ترین، و مطلوب ترین است.

 

چرم پوسته ی خام، لایه های زیری پوست می باشد، برای شبیه سازی رنگ و طرح چرم رویه ی بالایی پولیش و پرداخت می شود.

 

روی چرم پرداخت شده طوری کار شده است که شبیه نوع دیگر، مانند پوست گوساله با طرح تمساح شود.

 

چرم پیوندی و متورق نیز وجود دارند، که شامل پودر تکه چرم های ساییده می باشند که با چسب به هم پیوند می خورند.

 

پلاستیک و فلزات

چمدان های سخت معمولا از پلاستیک (معمولا پلی کربنات، پلی پروپیلن و یا ABS)، فلز (معمولا آلومینیوم)، و یا به طور فزاینده ای از فیبر کربن ساخته شده اند. چمدان های جعبه ای سنتی در هر شش طرف دارای قاب فلزی یا چوبی، و پوشش چرم، وینیل، یا پارچه می باشند.

 

چمدان های سخت مدرن بسیار سبک و معمولا دارای دو یا چهار چرخ برای حرکت آسان می باشند.

 

 پلی کربناتها

از خانواده پلیمرهای ترموپلاستیک است. و به گستردگی می‌تواند در قالب سازی و تغییرات حرارتی کاربرد دارد. این نوع پلاستیکها به گستردگی در صنایع شیمیایی نوین کاربرد دارند. از این مواد به دلیل ضدخش و مقاوم بودن در تولید انواع روکش و قاب استفاده می شود.

 

 مواد قالبی

چمدان های قالبی تزریقی با تزریق پلاستیک مذاب به قالب برای ایجاد پوسته سخت و بدون درز، تولید می شود. چمدان های خلاء از فشار خلاء برای مکیدن یک ورق پلاستیک گرم (معمولا ABS، یا اکریلو نیتریل بوتادین استایرن) روی قالب استفاده می کند، تا هنگامی که پلاستیک سرد می شود، شکل قالب را به خود بگیرد.

 

 وینیل

وینیل یک پلاستیک با قیمت متوسط ​​است که معمولا برای پوشش و تمیزکاری مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده با طیف وسیعی از رنگ و بافت، با مقاومت زیاد در برابر لکه موجود است. از وینیل اغلب به عنوان جایگزین چرم استفاده می شود، لیبل روی محصول را چک کنید تا مطمئن شوید.

 

ساک چرخ دار انتخاب هوشمندانه ای برای جا به جایی است

 

ساک های پارچه ای چرخ دار

هیچ چیزی مانند ساک پارچه ای وسایل را در خود جا نمی دهد، و یکی که چرخ دار باشد انتخاب خوبی برای طرفداران وسایل چند منظوره است. اگر ماجراجویی های شما اغلب نیاز به وسایل با اندازه و اشکال متفاوت دارد، ساک چرخ دار انتخاب هوشمندانه ای برای جا به جایی است. برای کسانی که بار زیادی حمل نمی کنند، کوله پارچه ای چرخ دار ۵۵ سانتی متری فضای کمتری در اختیارتان می گذارد ولی از دردسر و هزینه تحویل بار نجاتتان می دهد.

 

مناسب برای: سفرهای ماجراجویانه که نیازمند وسایل بدون شکل هستند، سفرهای خانوادگی، سفر با ماشین شخصی.

 

چمدان چرخ دار

این گروه که برای مسافران سنتی طراحی شده است، به طور معمول دارای اندازه جمع و جور و ساخت و ساز محکم است تا  از خشونت سیستم حمل و نقل توشه جان سالم به در ببرد. اگر دوست دارید همه چیز سازمان یافته باشد (داروها اینجا، لوازم آرایش آنجا) به دنبال چمدان با تعداد زیادی جیب و لوازم سازمان دهی جانبی اضافی بگردید.

 

مناسب برای: سفر تجاری، بازدید از خانواده، سفر با ماشین شخصی، و سفر به مناطق شهری.

 

کوله پشتی های چرخ دار

این کیف که محبوب مسافران ماجراجو است، راحتی چمدان چرخ دار را با تحرک کوله پشتی ترکیب کرده است. می توانید تعداد زیادی وسیله را به سادگی کشش دسته جا به جا نمایید. با ترافیک سنگین پیاده و یا با پله های زیادی درگیرید؟ جهت راحتی حمل، کیف را به دوش بیندازید و تسمه شانه و کمر را ببندید.

 

مناسب برای: سفر های ماجراجویی، سفر با ماشین شخصی.

 

کوله های مسافرتی

این کوله پشتی دوستدار مسافر، مناسب مکان هایی است که در آن چمدان چرخ دار نمی تواند حرکت کند: شن، سنگ فرش خیابان، پله و سایر زمین های ناهموار. کوله سفری داری قاب داخلی، مخفی گاه تسمه شانه و ویژگی های امنیتی داخلی می باشد. کوله های سفری زنان دارای سیستم تعلیق خاصی هستند که برای فیزیولوژی زن طراحی شده است.

 

مناسب برای: مسافرانی که می خواهند در حرکت باشند و تمام وسایل خود را حمل کنند.

 

ساک پارچه ای

کیف پارچه ای سنتی (بدون چرخ و دسته) سبک تر از مدل چرخ دار، و مناسب بودجه است. هم چنین دارای ظرفیت زیادی می باشد، که برای سوار شدن به هواپیما همه وسایل تان را در یک کیف جا می دهد.

 

مناسب برای: کوه نوردان، دانشجویان، و هر مسافر با بودجه محدود.

 

کیف و جیب لپ تاپ

این کوله های شهری دارای یک محفظه برای نگه داری لپ تاپ ۱۰ تا ۱۷ اینچی، به علاوه یک دسته جیب سازمان دهی برای نگه داری کابل، وسایل جانبی، و کاغذ می باشد. برخی از این کیف ها مناسب بازرسی ها هستند بدین معنی که نیازی نیست که لپ تاپ تان را از کیف خارج کنید. از جیب های لپ تاپ نیز می توان برای حمل e-book reader و تبلت استفاده کرد.

 

مناسب برای: مسافران شهری و هر کسی که می خواهد لپ تاپ حمل کند.

 

کیف کوله پشتی

آیا می خواهید از شر هزینه و دردسر تحویل بار خلاص شوید؟ تمام کیف های معرفی شده، به صورت کوله پشتی نیز موجود است.

 

اکثر شرکت های هواپیمایی اجازه ی حمل کیف کوچکتر از ۵۵ cm x 35 cm x 22 cm را به داخل هواپیما می دهند. قوانین می توانید تغییر کنند، بنابراین لازم است قبل از خروج درباره محدودیت های اندازه بار (یا سایر مقررات بار) با شرکت هواپیمایی مشورت نمایید.

 

مناسب برای: مسافرانی که بار زیادی حمل نمی کنند و در تحرک اند و می خواهند از زیر تحویل بار و هزینه هایش در بروند.

 

فضای داخل چمدان های مختلف را با هم مقایسه نمایید و ببینید که کدام یک با سلیقه تان جور است

 

هنگام خرید چمدان به نکات زیر توجه کنید

 امنیت

دیدن سوراخ جای زیپ چمدانتان، یا سوغاتی های شکسته هنگام باز کردن زیپ چمدان! هر دو رویداد هایی ناگوار و غیر قابل جبران هستند. اقدامات پیشگیرانه ای وجود دارند که می بایست قبل از راه افتادن به سمت مقاصد دور در نظر بگیرید.

 

 فضای داخلی

فضای داخل چمدان های مختلف را با هم مقایسه نمایید و ببینید که کدام یک با سلیقه تان جور است. جیب و بند زیاد برای افراد منظم مناسب است. و ویژگی هایی مانند جیب پلاستیکی ضد آب، برای نگه داری مایوی خیس و بطری های شامپو که چکه می کنند بسیار مناسب است.

 

 بدنه منحصر به فرد

چمدان را امتحان کنید! یک مقدار با چمدان راه بروید تا ببینید که آیا دسته به قدر کافی بلند است، آیا جنس پارچه را دوست دارید، آیا بند های پشتی اذیتتان نمی کند، آیا بیش از حد سنگین نیست؟ آیا چمدان محکم و بادوام است؟ آیا چرخ ها روان می چرخند؟

 

گارانتی

اگر آنلاین خرید می کنید، یک ماه قبل از سفر چمدانتان را سفارش دهید تا اگر مشکلی بود، فرصت برگرداندن داشته باشید. از گارانتی محصول مورد نظرتان نیز اطمینان حاصل نمایید.

 

 دوستدار محیط زیست و لوازم جانبی

تا به حال برایتان پیش آمده که به محض خروج از فرودگاه زیر باران گیر کنید و چمدانتان خیس شود؟ تا به حال چمدان حاوی مدارک و اشیا مهم را در جایی شلوغ گم کرده اید؟ آیا برایتان پیش آمده که چمدانتان را ببندید و در فرودگاه متوجه شوید که اضافه بار دارید و چاره ای جز پرداخت هزینه اضافه بار نداشته باشید؟ آیا از تولید محصولات مضر برای طبیعت ناراضی هستید؟

 

منبع : blog.bamilo.com

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.