راشا گیت؛ رسوایی که سال ۲۰۱۸ هم دامنگیر ترامپ می شود


راشا گیت؛ رسوایی که سال ۲۰۱۸ هم دامنگیر ترامپ می شود

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

زوایای مختلف پرونده تبانی روسیه و ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به قدری پیچیده و عمیق است که به نظر نمی رسد تا پایان سال جاری به نتیجه برسد.

به گزارش جماران، بلومبرگ در گزارشی نوشت: به گفته یکی از مقامات آمریکایی، وکیل «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا می گوید تحقیقات در مورد تبانی احتمالی با روسیه در انتخابات سال گذشته ممکن است تا ماه دسامبر پایان یابد، اما پیش بینی می شود که تحقیقات «رابرت مولر» بازپرس ویژه این پرونده در سال آینده نیز ادامه یابد.

 

به گفته مقام رسمی مطلع از این تحقیقات که خواسته به دلیل حساسیت پرونده نامش فاش نشود، مولر همچنان به جمع آوری شواهد و دنبال کردن تحقیقات ادامه می دهد.

 

«تای کاب» وکیل ارشد کاخ سفید که این تحقیقات را کنترل می کند، به طور پیوسته در مورد تحقیقات مولر و نتایج احتمالی آن خوش بین بوده و پیش بینی کرده است که نتیجه این پرونده در اوایل سال آینده روشن شود. کوب در یک مصاحبه گفت: «دفتر بازپرس ویژه در تلاش است تا بازجویی های خود را کامل کند» و کاخ سفید هم همکاری کرده است تا نتیجه گیری را سریع تر کند.

 

اما این مقام رسمی مطلع از تحقیقات و همچنین کارشناسان حقوقی خارج از کاخ سفید بر این باورند که مولر هنوز ماه ها برای اعلام نتیجه نهایی زمان نیاز دارد. به گفته این مقام، مولر ماه گذشته «پل مانافورت» رئیس سابق ستاد ترامپ و همچنین «ریچ گیتس» یک مسئول دیگر ستاد را به جرم پولشویی و دیگر جرائم فراخواند. مانافورت و گیتس گفته اند که آنها گناهکار نیستند اما انتظار می رود دادخواست های مولر علیه آنها تا سال ۲۰۱۸ ادامه یابد.

 

مولر در ماه مه توسط وزارت دادگستری به این پست منصوب شد تا بررسی کند که آیا ترامپ یا هرکدام از همکارانش در زمان برگزاری انتخابات نوامبر ۲۰۱۶ با روسیه تبانی کرده اند یا خیر.

 

یکی دیگر از مقامات آمریکایی گفت که مولر برای دنبال کردن این پرونده مجبور به پیگیری زوایای متعدد تحقیقاتی فراتر از کاخ سفید است. این مقام گفت این زوایا شامل بررسی برقراری عدالت در ارتباط با اخراج «جیمز کامی» رئیس اف بی آی توسط ترامپ، معاملات مالی در ایالات متحده و خارج از کشور توسط اعضای خانواده ترامپ و همکاران او و تلاش های مسکو برای دستکاری در فیس بوک و سایر سیستم عامل های رسانه ای است.

 

«جفری کرامر» یکی از دادستان های فدرال سابق که اکنون مدیر عامل گروه تحقیقاتی LLC در برکلی است، گفت: «این تحقیقات تا سال ۲۰۱۸ ادامه خواهد یافت.»

 

کرامر گفت: «به نظر می رسد که کاخ سفید یک مرد هیچ کاره و انتظارات بی پایه ای را راه اندازی می کند.»

 

کاب گفته است که انتظار دارد مصاحبه هایی با کارکنان کاخ سفید مدت کوتاهی پس از عید شکرگزاری صورت گیرد و اینکه اکثر اسناد درخواست شده از کاخ سفید توسط مولر در ماه گذشته تحویل داده شده باشد.

 

مقام آمریکایی مذکور گفت که ممکن است تیم مولر که متشکل از بیش از ۱۲ دادستان و عوامل اف بی آی هستند، مصاحبه با دستیاران ارشد ترامپ را که قبلا در کاخ سفید کار می کردند تا پایان سال به اتمام برسانند اما می توان مصاحبه های بیشتری را هم برای سال ۲۰۱۸ پیش بینی کرد.

 

به گفته افراد مطلع از تحقیقات، از جمله افرادی که تاکنون مصاحبه شده اند، «رینس پاریباس» مسئول سابق کارکنان کاخ سفید، «شون اسپایسر» سخنگوی سابق و «کیث کلاگ» رئیس سابق شورای امنیت ملی هستند.  فرد دیگری نزدیک به تحقیقات هم گفته است که مولر همچنین اظهار داشته که می خواهد با «دان مک گان» مشاور کاخ سفید و «هاپ هیکس» مدیر ارتباطات هم صحبت کند.

 

احضارهای اخیر به منظور اطمینان از این مسئله بود که همه مدارک مورد نظر مولر به دست می آید. مقام آمریکایی گفت: گام بعدی مولر، بررسی پرونده برای تعیین این است که آیا احضار های دیگری مورد نیاز است یا خطوط جدیدی از تحقیقات باید باز شود.

 

به گفته یک مقام دیگری آمریکایی که او هم خواسته نامش فاش نشود، اتهام ها علیه مانافورد و گیتس نشان می دهد که مولر در حال تشکیل پرونده هایی است که زمان می گیرد.

 

فلین، ترامپ جونیور

 

افراد دیگری که فعالیت شان تحت بررسی است، «مایکل فلین» مشاور سابق امنیت ملی ترامپ، «دونالد ترامپ جونیور» پسر ترامپ و «جارد کوشنر» داماد او هستند.

 

مولر همچنین ماه گذشته اعلام کرد که او از «جرج پاپادوپولوس» مشاور سابق ترامپ قول مساعدت در این پرونده را گرفته است. اسناد منتشره از سوی دادگاه فدرال آمریکا نشان داد که پاپادوپولوس یکی از مشاوران نه چندان شناخته شده در ستاد انتخاباتی ترامپ اعتراف کرده است که در مورد تماس های خود با افرادی که ادعا می شود با مقامات بلندپایه روسیه در ارتباط هستند، به ماموران اف بی آی دروغ گفته بود. این نخستین اتهام کیفری بود که در روند تحقیقات پیرامون هرگونه ارتباط احتمالی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و مقامات روسیه مطرح می شد.

 

کرامر دادستان فدرال سابق می گوید: مولر تیم تحقیقاتی خود را با بهترین بازپرس ها، دادستان های کهنه کار و اشخاصی از دفتر عمومی وکلای دادگستری تجهیز کرده است. این کارگروه تنها برای بررسی موضوعات بی اهمیتی چون پولشویی مانافورت و فرار مالیاتی تشکیل نشده است و پرونده سنگین تر از اینهاست.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.